26

Re: Taart te zout? Hoe zou dat kunnen?

Als boter naar kaas gaat smaken, lijkt mij dat deze bedorven is. Kan gebeuren hoor. Ik heb laatst ook een pakje weggegooid dat nog gewoon houdbaar was volgens de verpakking. Wellicht niet helemaal schoon verpakt of zo?
Maar of dit voor margarine nu ook geldt, weet ik niet. Zoektocht op google levert niets op over de smaak van bedorven margarine. Blijft een mysterie, vrees ik.

Tieneke

27

zal toch de zou in het zeeuwse meisje zijn dan. als je geen zoutbgewend bent in boter proef je het echt hoor! ik weet van brio dat er geen zout in zit of zat. bestaat dat eigenlik nog? en in wajang zit ook geen zout.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

28

denk toch ook dat het door de boter komt.
volgende keer (ruitjes!)roomboter gebruiken en weer laten proeven!

29 Laatst bewerkt door BijJolan (23-10-2012 06:29)

Morgen zal ik eens in de winkel kijken bij de boters..
Vind het gewoon raar dat de hele familie het zout
vond.

30

Ik ben van de week op boodschap geweest en heb even alle boters en hun ingredienten bekeken.

- Zeeuws meisje, 1.5% zout.
- Ongezouten roomboter AH, geen zout.
- Gezouten roomboter AH, 1% zout.

Uiteraard heb ik voor deze klant de Ongezouten roomboter AH gekozen en ze zal mij laten weten hoe het nu smaakt.

Dit is de taart geworden;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/154242_398611460210297_887483218_n.jpg

31

Leuke taart!
Ben ook erg benieuwd hoe de klant de taart nu vind. Ik gebruik ook altijd de AH ongezouten. Deze vind ik net iets steviger dan de andere (huis)merken. Vind jij dat ook? Of merk je geen verschil?

32

Heb net het hele verhaal gelezen, wat een taartenmisterie zeg!

Ben heel benieuwd wat ze van deze taart vinden.

hoe dan ook, je hebt meer dan je uiterste best gedaan om de oorzaak te vinden,
en het misterie op te lossen!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

nou ik ben benieuwd wat dr reactie is! kan me voorstellen dat t allemaal erg frustie is

34

ik denk dan echt wel dat dat het is. in ieder geval hoop ik het voor je :)
ik heb altijd de ruitjes(room)boter, is ook ongezouten, de goedkoopste en stevig van structuur.
heb ook wel eens grasboter gehad, maar die was veel te slap!

35

Hij is zoiezo hartstikke leuk. Is dolfje weerwolfje, toch? Een leukerdje, hoor, stoer én lief.
Ik zou hem waarschijnlijk heel lekker vinden, zoals jij beschrijft hoe je bakt. Maar nu deze klant nog.. ik duim voor je!

36

Eieren kunnen toch ook snel smaakjes aantrekken? Volgens mij heb ik dat ooit ergens gehoord.

37

cakesspecially4u schreef:

nou ik ben benieuwd wat dr reactie is! kan me voorstellen dat t allemaal erg frustie is

Dat vind ik wel mee vallen. :)  Ik ben al lang blij dat de klant dit eerlijk gemeld heeft, nu kan ik proberen er wat aan te doen.

38

chantal1980 schreef:

ik heb altijd de ruitjes(room)boter, is ook ongezouten, de goedkoopste en stevig van structuur.

Ja ik heb gekeken naar een pakje met een ruitjes verpakking alleen die kon ik niet vinden, maar er waren ook een paar schappen leeg. Eind van de week kijk ik gewoon weer. Voor zaterdag heb ik nog een bestelling cup cakes, die ga ik zelf ook proeven en als ik dat ook lekker vinden dan ga ik over op roomboter, misschien wel duurder dan zeeuws meisje, maar dan heb je ook geen toevoegingen.

39

Esther68 schreef:

Leuke taart!
Ben ook erg benieuwd hoe de klant de taart nu vind. Ik gebruik ook altijd de AH ongezouten. Deze vind ik net iets steviger dan de andere (huis)merken. Vind jij dat ook? Of merk je geen verschil?

Ik gebruik altijd zeeuws meisje en bij boterkoek gebruik ik roomboter van AH. Hoe andere merken zijn weet ik dus niet.

40

TaartvanJolanda schreef:
chantal1980 schreef:

Ja ik heb gekeken naar een pakje met een ruitjes verpakking alleen die kon ik niet vinden, maar er waren ook een paar schappen leeg. Eind van de week kijk ik gewoon weer. Voor zaterdag heb ik nog een bestelling cup cakes, die ga ik zelf ook proeven en als ik dat ook lekker vinden dan ga ik over op roomboter, misschien wel duurder dan zeeuws meisje, maar dan heb je ook geen toevoegingen.

en cupcakes maak ik juist weer met margarine, ook trouwens van die ruitjes (wit met blauwe verpakking, goedkoopste die er is!)
omdat met roomboter mijn hele bakvorm en papiertjes zo vet worden. maar voor de andere dingen, zeker voor botercreme gebruik ik roomboter op kamertemperatuur.

41

Nou ik zal eens zoeken Chantal.

Zojuist bericht van de klant en de taart was super. Ze kijkt uit naar de cup cakes voor zaterdag.

42

You did it!! Gefeliciteerd met deze kritische klant blij te maken!  :thumb:

43

goed zeg!

44

Ben er zelf ook heel blij mee!! :D

Nu op zoek naar een goed en goedkope zoutloze boter's.
Haha, wat een pakje boter al kan doen!!

45

Gelukkig! Wat had je anders nog meer kunnen doen dan wat je nu hebt gedaan?

46

Niks, want de rest zit geen zout in want dat maak ik allemaal zelf.

Bloem is bloem
Suiker is suiker
Ei is Ei
Maizene is ook zonder zout
De creme's maak ik zelf en daar zit dus ook geen zout in. Alleen de
boter kon bestandelen van zout bevatten.

Zelf kon ik het me niet voorstellen, maar had er ook nooit na
gekeken. Nooit verwacht dat er in zeeuws meisje meer zout zit dan
in gezouten roomboter. :nooo

47

TaartvanJolanda schreef:

Ben er zelf ook heel blij mee!! :D

Nu op zoek naar een goed en goedkope zoutloze boter's.
Haha, wat een pakje boter al kan doen!!

grappig, hoe dit zo gelopen is!

Ik zou wel goed uitzoeken welke boter nu echt lekker is. Sommige goedkopere varianten smaken ook minder rijk. Vind dat er veel verschil in zit. Zelf vind ik grasboters en biologische boters het allerlekkerste. Is ook bewezen dat deze andere type samenstelling van vetten bevatten dan andere boters. Komt door de voeding van de koeien. Deze smaken echt zo mooi romig.. :9
Maar juist deze boters zijn vaak weer te zacht om mee te werken, in ieder geval bij kamertemperatuur.
Gebruik daarom zelf wel eens half/half. Half deel biologische en half deel gewone AH roomboter.

48

TaartvanJolanda schreef:

Niks

Zo bedoelde ik het eigenlijk ook  ;)

49

gelukkig dat het is opgelost.

overigens zijn ze hier dol op de (zelfgemaakte) botercréme met Zeeuws meisje ;) , meer als die met roomboter,vinden we te zalvig.

ik ben Z.m. gaan gebruiken omdat het wat ´witter´ is, zodoende beter te kleuren, vooral bij blauw maakt dat verschil.

zo zie je maar hoe smaken verschillen :Y

50 Laatst bewerkt door BijJolan (30-10-2012 13:55)

Ja nou precies. Zeeuws meisje bevalt hier ook altijd goed en zoals ik eerder vermeld heb. Ik heb nooit klachten gehad.

Deze klant krijgt ook een notitie bij haar naam, want dan kan ik er rekening mee houden. Vind het fijn dat ze contact heeft opgenomen en dat ze het nogmaals wou proberen. Van veel mensen hoor je gewoon niks weer. Waarbij ik dan denk, zouden ze het wel lekker hebben gevonden.

Ben blij dat ik het heb kunnen oplossen.

Een taart kan dus wel degelijk te zout zijn haha.. :D