1

Onderwerp: Tips voor een boek?

Ik heb vorige week een boek gemaakt voor mijn oma. Ze heeft het desbetreffende boek vertaald, dus ik heb de pagina met haar naam en de eerste pagina van het boek genomen als zichtbare bladzijden.
Nu heb ik frosting sheets gebruikt als papier, maar dit vond ik lastig te verwerken. Ik durfde het niet te knippen voor het op de marsepein zat, en dus op de goede maat lag, maar nu ik het met de marsepein eronder heb gesneden is het heel lelijk rafelig geworden.
Ook bleef je de overgang zien tussen de bovenkant van de taart en de zijkanten. Dat heb ik geprobeerd op te lossen met royal icing, maar dit blijft zichtbaar, ondanks dat ik er met de zelfde dusting powder overheen ben gegaan als ik op de marsepein heb gebruikt.

Heeft er iemand tips over hoe ik een frosting sheet het beste op maat kan maken voor een project als dit?

http://www.cakestoyou.nl/wp-content/uploads/2012/10/Taart-10-Boek-1024x600.jpg

Kijk ook eens op mijn site www.cakestoyou.nl

2

Re: Tips voor een boek?

ik kan je helaas niet helpen. en je ziet zelf waarschijnlijk alles omdat je er bovenop zit en weet wat er 'mis' is gegaan. maar ik vind hem TOP!

3

:thumb: gemaakt hoor :Y

ik ga je alleen effe melden; het is ofwel een vraag over bekleden, denk ik... of een 3D, denk ik.... (ja, ik denk wat af :rolleyes:  ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Eens met Carien, zowel met de  :thumb: als met het denken!

[MOVE] --> 3D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

oh en overigens mag ik (soms) wel veel denken, met frosting sheets heb ik 0 ervaring, dus kan daar niks over denken :nooo

Ik vind dat rafelige zo op de foto juist wel leuk staan, 't is een beetje een oud, doorgelezen boek zo  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Wat een gedenk zeg :-) En dat zo laat opde zondagavond.
Je hebt inderdaad wel gelijk, het is een 3D inderdaad. Daar had ik hem ook bij moeten plaatsen. Thnx voor het verplaatsen!

7

Een Frostysheet kun je gewoon knippen hoor , zolang je het plastic velletje er maar op laat zitten tijdens het knippen. Zelf snij ik het altijd , met behulp van een metalen lineaal en een héél scherp mesje.

Oja , mooie taart hoor !

Succes!

Carpe Diem !

8

Dank je voor de tip, dat ga ik de volgende keer dan proberen!