1 Laatst bewerkt door Angel24 (22-10-2012 17:19)

Onderwerp: Mijn eerste botercreme besmeerde taart

Hoi hoi,

Een paar weken geleden had ik hier op de site de vraag gesteld hoe ik een keer een ander soort taart kan maken. Elk keer is het er weer een van fondant geweest. Ik zag altijd van die mooie botercreme taarten en wilde het ook eens gaan proberen.

Ik heb toen wat links toegestuurd gekregen, heb ze bekeken en heb uiteindelijk wat neergezet. Ik moet wel toegeven dat werken met bc niet zo makkelijk is hoor  :nooo 

Hier dan de foto's van mijn eerst bc taart. Alle comments zijn welkom  ;)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/527422_10152199608630045_878248743_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/602264_10152199609060045_1045279209_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/155194_10152199609645045_252322785_n.jpg

2

Re: Mijn eerste botercreme besmeerde taart

dat zal inderdaad vast niet makkelijk zijn, maar hij ziet er wel mooi uit. Wat voor botercreme had je gebruikt, want gewone 1:1 vind ik persoonlijk niet zo lekker.

3

Mooie taarten. Wat een werk met die botercreme

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

4

Ik vind erg mooi gemaakt!

5

Linca schreef:

dat zal inderdaad vast niet makkelijk zijn, maar hij ziet er wel mooi uit. Wat voor botercreme had je gebruikt, want gewone 1:1 vind ik persoonlijk niet zo lekker.

1:1 bc vind ik wel lekker en daarom heb ik die gebruikt  :Y

6

stefjxx schreef:

Ik vind erg mooi gemaakt!

Thanks  :thumb:

7

Tjiwy86 schreef:

Klopt, want het glad smeren was het echte werk :grr:

8

Tjiwy86 schreef:

Klopt, want het glad smeren was het echte werk :grr:

9

Helemaal niet gek geworden hoor! Zeker voor de eerste keer prima resultaat.
Glad smeren doe ik zelf met plastic pannelikkers, ooit eens gekocht bij Jumbo, een bruine rechte en een ovale witte. Heel handig om de creme, eventueel na wat opstijven in de koelkast, glad te trekken. Er zijn ook filmpjes van op youtube.
Spuiten leer je gewoon door veel te oefenen. Dat kan ook op een keukenplank. Dan kun je het zo weer weghalen, in je spuitzak doen en opnieuw oefenen. Spuiten met 1 op 1 botercreme lijkt mij trouwens heel lastig, want in je handen wordt het snel zacht.

Ga je het nogeens proberen?

Tieneke

10

Tante Tien schreef:

Glad smeren doe ik zelf met plastic pannelikkers, ooit eens gekocht bij Jumbo, een bruine rechte en een ovale witte. Heel handig om de creme, eventueel na wat opstijven in de koelkast, glad te trekken. Er zijn ook filmpjes van op youtube.
Spuiten leer je gewoon door veel te oefenen. Dat kan ook op een keukenplank. Dan kun je het zo weer weghalen, in je spuitzak doen en opnieuw oefenen. Spuiten met 1 op 1 botercreme lijkt mij trouwens heel lastig, want in je handen wordt het snel zacht.

Tieneke

Dank je wel voor je tip. De eerst volgende keer zal ik ook met een pannenlikker proberen het glad te smeren. En idd was bc wat zachter geworden tijdens het decoreren. Kan ik hem dan ff in de koeling leggen om op te stijven en daarna verder gaan met decoreren?

11

Angel24 schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Dank je wel voor je tip. De eerst volgende keer zal ik ook met een pannenlikker proberen het glad te smeren. En idd was bc wat zachter geworden tijdens het decoreren. Kan ik hem dan ff in de koeling leggen om op te stijven en daarna verder gaan met decoreren?

Ja natuurlijk, probeer het na een kwartiertje nogeens zou ik zeggen. Als het dan nog te zacht is, gewoon weer een kwartier koelen. Als het te hard wordt, krijg je het namelijk niet meer uit je spuitzak.

Tieneke

12

Tante Tien schreef:
Angel24 schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Ja natuurlijk, probeer het na een kwartiertje nogeens zou ik zeggen. Als het dan nog te zacht is, gewoon weer een kwartier koelen. Als het te hard wordt, krijg je het namelijk niet meer uit je spuitzak.

Tieneke

Is er een misschien een ander bc recept dan 1:1, waarmee je langer kan werken? Zo ja, kun je de verhouding van de bc, voor afsmeren, ook gebruiken als vulling?  :think:

13

Ik gebruik zelf amerikaanse buttercream om mijn taarten mee af te smeren (maskeren) en mee te spuiten. Het recept staat links boven bij de recepten en dan onder bekleden. Onder de ingezonden recepten vind je een recept voor deze buttercream met boter gemaakt (zoek op hollandse buttercream), want dat vind ik lekkerder. Op de site van Wilton vind je nog meer recepten.
En ik weet dat het ook weleens gedaan wordt met merinque-botercreme. Ook dat recept staat hiernaast bij de recepten en dan onder vullen. Helaas kan ik met de laatste zelf geen vrienden worden.

Beide recepten kun je ook gebruiken om te vullen, maar persoonlijk vind ik een fruitvulling of jam er lekkerder bij.

Als je wilt, kun je ook de eerste Wilton-cursus volgen. Dat gaat over maskeren en spuiten. Heb ik ook gedaan, heel gaaf.

Tieneke

14

Ziet er mooi en lekker uit!  :thumb:

As a wise women taught me: ''beg, steal and borrow!'' So everyone hold on to your cake ideas because I'm coming! haha Just kidding.

15

wat mooi!!!

16

prachtig!

de symbolen aan de zijkant, met welke nr spuitmondje heb je dat gedaan?

17

als tip: je taart niet direct op alu-folie zetten, dat gaat (duidelijk) kapot bij het snijden :s 
Weet niet hoe het met jouw gebit is, maar ik heb van die zwarte vullingen en daar alufolie tussen.... dus nie fijn :nooo

Je kunt wel alufolie gebruiken wanneer je dat zilver wilt, doe daar dan kadofolie overheen, daar snijd je niet door :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Carien schreef:

als tip: je taart niet direct op alu-folie zetten, dat gaat (duidelijk) kapot bij het snijden :s 
Weet niet hoe het met jouw gebit is, maar ik heb van die zwarte vullingen en daar alufolie tussen.... dus nie fijn :nooo

Je kunt wel alufolie gebruiken wanneer je dat zilver wilt, doe daar dan kadofolie overheen, daar snijd je niet door :)

Hoi, heel hartelijk dank voor je tip. Deze kan en zal ik zeker gebruiken. Ik heb altijd problemen gehad met de Filip bij het snijden van de taart :s en dan zie je stukje folie onder zitten :/

19

:think: zoals vaker (bij anderen) doet de autocorrectie (ofzoiets) wat met je teksten....  :s
graag nalezen en controleren of het nog begrijpbaar is  :)

20

Angel24 schreef:
Carien schreef:

Hoi, heel hartelijk dank voor je tip. Deze kan en zal ik zeker gebruiken. Ik heb altijd problemen gehad met de Folie bij het snijden van de taart :s en dan zie je stukje folie onder zitten :/

21

:)  :thumb: