1 Laatst bewerkt door Anita80 (28-10-2012 20:10)

Onderwerp: Zakt de vulling naar beneden?

Ik ga morgen voor het eerst een tas taart maken. Ik bak een ronde biscuit waarvan ik dan de helft op zijn kant zet zodat je een handtas krijgt. Maar nu vraag ik me af of de vulling niet naar beneden zakt als ik hem op zijn kant plaats. Heeft iemand hier ervaring mee of een goeie tip? Alvast bedankt!

2

Re: Zakt de vulling naar beneden?

bij mij is goed gegaan.

3

Oke, wat voor vulling heb je gebruikt? Moet het wat dikkere vulling zijn? De taart is voor mijn nichtje en zij wilde graag een vulling met chocolade en/of slagroom.

4

ik heb ganache en bavaroise toen gedaan en gewone laagje gedaan en randjes van botercreme.

5

ik zou de taart eerst door de helft snijden en dan tegen elkaar aan zetten en dan horizontaal vullen.
Dus pas vullen na het in vorm zetten ipv eerst vullen en dan in vorm zetten...(snap je het nog??)

Groetjes, Dorothea.

6

Ik zet de halve taart op zijn kant en ga dan snijden zodat je horizontaal gaat vullen en niet vertikaal zodat de vulling gaat/kan zakken.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel..

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

7

Ik zet altijd eerst de helft op zijn kant en snij de taart dan pas door om te vulllen. De twee helften "plak" ik eerst aan elkaar met botercreme. Dan snijden en dan vullen...als normaal. Succes!

8

Bedankt voor de tips! Bedoelen jullie met horizontaal vullen dat je de taart horizontaal doorsnijdt? Dan krijg je toch als je een punt snijdt delen met alleen cake, waar dus geen vulling zit? En gebruiken jullie een halve taart, of plakken jullie de twee helften tegen elkaar aan? Ik twijfel namelijk, omdat je volgens mij een heel "dikke" taart krijgt als je ze allebei gebruikt.

9

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p206x206/383467_433236986733713_1387067379_n.jpg

Dit is zijn twee delen tegen elkaar aan, geplakt met botercreme.  Is niet super dik, maar de dikte van een "tas. En inderdaad is horizontaal vullen wel heel prettig hoor.
Succes!!

10

Anita80 schreef:

Bedankt voor de tips! Bedoelen jullie met horizontaal vullen dat je de taart horizontaal doorsnijdt? Dan krijg je toch als je een punt snijdt delen met alleen cake, waar dus geen vulling zit? En gebruiken jullie een halve taart, of plakken jullie de twee helften tegen elkaar aan? Ik twijfel namelijk, omdat je volgens mij een heel "dikke" taart krijgt als je ze allebei gebruikt.

nee juist niet!  :)
als je eerst gaat vullen, en dan de taart op zijn zij zet staan de vullingen recht omhoog. dan heb je idd de ene keer een plak droge cake, en de andere keer een plak vulling.

als je eerst de taart op zijn kant zeg, en dan horizontaal gaat snijden en vullen heeft iedereen cake en vulling.
dan snij je wel plakjes vanaf de zijkant van de tas. en geen punten.