1

Onderwerp: macarons geprobeerd >vraagjes

Ik heb 2x een plaat macarons gemaatk vandaag, maar echt lekker :nooo .
Ik heb gebruikt 2 ei witten, 25 gr suiker  >stijfkloppen.
125 gr poedersuiker en 70 gr amandelmeel.

De naturel waren sommige niet gaar, maar echt naar amandel smaken vond ik t niet.

De andere plaat met cacao gedaan, toegevoegd bij de amandel/suiker, en die zijn droog maar bros/krokant (bijna hard).

Beide vind ik ze erg zoet, en denk met een beetje creme dat t alleen maar zoeter wordt.

Moet ik andere verhoudingen gebruiken, meer amandelmeel?
Smaakje er door?

hoe hoord een macaron te smaken en hoe hoord de stuctuur te zijn?

2e plaat ziet er wel uit als hoe ik ze tegen kom op t forum/net

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: macarons geprobeerd >vraagjes

Macarons smaken niet duidelijk naar amandel, althans niet degene die ik heb geproeft. Je kunt de creme frisser maken, dan is dat ook minder zoet

De verhoudingen verschillen nog wel eens

Zo ken ik 1 eiwit, 66 gram poedersuiker en 40 gram amandelpoeder
Er gaat naar verhouding altijd veel meer poedersuiker in dan amandelpoeder.. dus dat het zoet is.. tja dat is normaal.

Als je wil weten hoe een macaron smaakt, koop er dan eens een paar (wel goede) en proef zelf, smaak valt namelijk niet te omschrijven.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Re: macarons geprobeerd >vraagjes

Dank je wel bommeltje voor je reactie.

We hebben ze vandaag met creme geproefd, gister alleen zonder.

Die met cacoa waren echt hard en kruimelig, mijn conclussie > te lang gebakken (eerder gingen ze nog kapot, dus misschien niet meer met cacoa maken, te droog?)

Wordt nog wel vervolgd, en idd misschien eens kopen en proeven, heb ze hier denk ik bij de banket bakker gezien.

een vriendin heeft ze eens gegeten op vakantie, dus die heb ik gevraagd om te 'oordelen' vanavond of zo.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl