1

Onderwerp: Kunst en Kitsch

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPEXBNXP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OXEDWQZT-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NOFNQPE6-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWRT4XVD-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ZUXPUKO-D.jpg

2

Re: Kunst en Kitsch

Mag ik eerlijk zijn? Je plaatst foto's op het forum, dus neem aan dat je wil weten wat anderen ervan vinden.
Ik vind het leuk bedacht met die bloemen op de tweede taart. Maar voor de rest vind ik het rommelig, bobbelig. Jammer van de tussenborden die je ziet en ik snap dat scheve niet zo goed.
Heb de neiging de taart tegen te houden omdat hij bijna omvalt  ;)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

Mooie combinatie dat paars met die goude strepen.

4

Soesie schreef:

Mag ik eerlijk zijn? Je plaatst foto's op het forum, dus neem aan dat je wil weten wat anderen ervan vinden.
Ik vind het leuk bedacht met die bloemen op de tweede taart. Maar voor de rest vind ik het rommelig, bobbelig. Jammer van de tussenborden die je ziet en ik snap dat scheve niet zo goed.
Heb de neiging de taart tegen te houden omdat hij bijna omvalt  ;)

ik heb voor je slechte nieuws geen een is gevallen :D ,lijkt die 2e bobbelieg klopt het was een beetje misgegaan maar voor de rest was de plan om scheve maken :D .
het zijn gewoon ronde taarten gesnijen scheve (als topsy turvy).

5

het topsy effect wordt beter zichtbaar, wanneer je de onderkant van een taart smaller snijdt, dus bovenkant is bijvoorbeeld omtrek 20, onderkant (van dezelfde taart) omtrek 15  :)

Doordat je de onderborden er tussen hebt laten komen, oogt het wat rommelig en gaat het topsy-idee nog verder verloren...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

sorry ik zie er geen topsy turvy in..... en niet echt mooi om te zien zo...

:think:

Groetjes Carolien

7 Laatst bewerkt door Siena (28-10-2012 10:14)

de bovenste:

Ik vind het idee heel erg leuk,
het scheef stapelen, de kleuren en de vormen en patronen.

De uitvoering vind ik echter ook rommelig ogen.
En inderdaad heel erg jammer dat de onderborden zo duidelijk zichtbaar zijn.
Ze trekken de aandacht weg van je taart.
De decoraties ogen niet heel strak/netjes.

De onderste is al een stuk beter,
geen onderborden meer zichtbaar, en iets netter gedecoreerd.
Jammer van het bobbelige inderdaad.

Maar... moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik me voorlopig nog niet aan zo'n hoge EN scheve taart ga wagen,

petje af voor je lef! Ik durf het nog niet aan...
en jij probeerd het toch maar even  :cool:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Siena schreef:

de bovenste:

Ik vind het idee heel erg leuk,
het scheef stapelen, de kleuren en de vormen en patronen.

De uitvoering vind ik echter ook rommelig ogen.
En inderdaad heel erg jammer dat de onderborden zo duidelijk zichtbaar zijn.
Ze trekken de aandacht weg van je taart.
De decoraties ogen niet heel strak/netjes.

De onderste is al een stuk beter,
geen onderborden meer zichtbaar, en iets netter gedecoreerd.
Jammer van het bobbelige inderdaad.

Maar... moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik me voorlopig nog niet aan zo'n hoge EN scheve taart ga wagen,

petje af voor je lef! Ik durf het nog niet aan...
en jij probeerd het toch maar even  :cool:

Ik sluit me hierbij aan, ik snap deze taarten ook niet zo goed als ik zie wat een kunstwerkjes er op je site staan.
Uniek is het wel!

Hoe vervoer je deze taarten als ik vragen mag?

Life is uncertain......eat dessert first!

9

Ik wil toch ook even reageren hier.
Laat je niet uit het veld slaan.
Je vraagt niet per se om feedback dus misschien wil je wel alleen even laten zien waarmee je bezig bent geweest.

Topsy's zijn moeilijk en ik vind toch echt wel dat je vooral in de eerste taart het topsy effect wel ziet!!
Bij de tweede kan ik daar moeilijk over oordelen omdat de foto's daarvoor niet helemaal de juiste positie hebben.

A new hobby, a new challenge

10

Ik zie je foto en wil graag feedback geven maar weet zelf niet of je dat prettig vind.

Als ik het goed vanuit je reactie leest wilde je een topsy turvyeffect creeeren?
Ten eerste wil ik je een compliment geven voor het maken van deze taart omdat het een uitdaging moest zijn om hem te stapelen zonder dat hij omvalt.

Bij topsy turvy's mag de bovenkant wat schuiner zodat je een schuiner effect krijgt.
Voor een mooier effect doet men vaak de taarten opstapelen met een tussenruimte. Ik zie bij beide taarten dat de taarten bijna dezelfde hoogte hebben. Je geeft daardoor je taart met speling en kan je decoraties dan ook erop doen als je tussenruimte hebt>misschien heb je hiervoor speciaal gekozen omdat je geen kleinere maten hebt?

Ik zie ook water/lijm op je taart en dit oogt dan wat netter als je niet teveel water/lijm gebruikt. Zo blijft je taart netjes en minder rommelig.

Voor het stapelen zou ik misschien ook als tip geven dat de taartenbord(cakeboard 3/4 mm) even groot is als je taart. Zo steekt hij niet uit en krijg je een mooie rand. En als je wilt kan je die ook naar wens versieren.

Ik weet niet of je iets hiermee kan en of je de tips wilde hebben. Als je wilt mag je me ook mailen. Ik zie dat je ook voor bedrijven bakt en als je nog meer opdrachten zou willen en in de toekomst plannen hebt is het mooi als dit ook aansluit op je opdrachtgevers.

Ik zie dat je meerdere technieken gebruikt en dat is al superleuk want zo laat je zien dat je meerdere dingen in huis hebt.
Ik hoop dat je mijn bericht niet als aanvallend of vervelend bedoeld ziet.  :o

Be in love with what you have

11

Smaak gaat boven alles, dus hoop dat ie heerlijk was, maar ik zou zo'n taart niet af hebben durven leveren...

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

12

Nou gewaagd is het wel om zo'n taart te maken. Mooi vind ik ze echter niet. Zoals al is gezegd zijn ze rommelig, niet strak en de onderborden zijn te zien. Sorry dat ik het moet zeggen maar van een bedrijf mag je meer verwachten.

13

lindaxcxa schreef:

Ik wil toch ook even reageren hier.
Laat je niet uit het veld slaan.
Je vraagt niet per se om feedback dus misschien wil je wel alleen even laten zien waarmee je bezig bent geweest.

Topsy's zijn moeilijk en ik vind toch echt wel dat je vooral in de eerste taart het topsy effect wel ziet!!
Bij de tweede kan ik daar moeilijk over oordelen omdat de foto's daarvoor niet helemaal de juiste positie hebben.

bedankt,het thema is kunst en kitsch en ik zie dat niemand  snap dat hier.die 1 onderbord dat is speciale zo gedaan en die 2 dat zijn van gumpaste gemaakt ook voor ondwerp.en ik schrijf niet dat is echte topsy turvy. ik wind leuk die taart omdat is anders dat  :)

14

anouckjewel schreef:

Smaak gaat boven alles, dus hoop dat ie heerlijk was, maar ik zou zo'n taart niet af hebben durven leveren...

als je durft doen net als ik dan kunnen wij verder kletsen ,je maak alleen 1 laag taarten dus :rolleyes:
lees maar goed ook thema kunst & kitsch en was geen echte topsy turvy en die onderbord is 1 en 2 keer je zien bord van gumpaste gemaakt

15

Chennie schreef:

Nou gewaagd is het wel om zo'n taart te maken. Mooi vind ik ze echter niet. Zoals al is gezegd zijn ze rommelig, niet strak en de onderborden zijn te zien. Sorry dat ik het moet zeggen maar van een bedrijf mag je meer verwachten.

als je durft doen net als ik dan kunnen wij verder kletsen ,je maak alleen 1 laag taarten dus 
lees maar goed ook thema kunst & kitsch en was geen echte topsy turvy en die onderbord is 1 en 2 keer je zien bord van gumpaste gemaakt

:x  Ik denk dat die meiden je alleen maar opbouwende kritiek geven meis.

Kijk als bedrijf wordt er van je verwacht dat je redelijk strakke taarten maakt en ik neem aan dat dit gewoon een probeersel van je is geweest? hij is namelijk niet echt strak en de randjes en tekst niet mooi afgewerkt.. maar bij probeersels komt het er bij mij ook niet altijd uit zoals ik zou willen, daarom heet t ook een probeersel.

Of zie je zelf de foutjes niet van de taart? niet te persoonlijk nemen allemaal hoor meis, das denk ik van niemand de bedoeling!

17

vanwelie schreef:
anouckjewel schreef:

als je durft doen net als ik dan kunnen wij verder kletsen ,je maak alleen 1 laag taarten dus :rolleyes:

Kijk m'n onderwerpen nog eens goed na. Vind het niet erg om commentaart te krijgen, maar heb er toch al best wat stapels op zitten, 2 en drie hoog, en ook twee topsy's  :rolleyes:

18

anouckjewel schreef:
vanwelie schreef:
anouckjewel schreef:

Kijk m'n onderwerpen nog eens goed na. Vind het niet erg om commentaart te krijgen, maar heb er toch al best wat stapels op zitten, 2 en drie hoog, en ook twee topsy's  :rolleyes:

sorry het was foutje gegaan met bericht plaatsen en was niet voor je dit bericht. :)

19

De dame na mij heeft ook al stapels gemaakt, maar goed...

20 Laatst bewerkt door anouckjewel (28-10-2012 14:34)

Dubbel

21

anouckjewel schreef:

en de dame voor jou ook zie ik, en wat voor stapels! prachtig!

22

Siena schreef:
anouckjewel schreef:

en de dame voor jou ook zie ik, en wat voor stapels! prachtig!

bedoel je soms mijn stappels :o

23 Laatst bewerkt door cakesspecially4u (28-10-2012 15:05)

ehhh ik denk dat ze het over prettygem heeft....

Ik ben van mening dat als een foto van een taart plaatst, je reacties wil krijgen en die hoeven niet altijd positief te zijn. Dat geeft ook niet, iedereen moet het leren en het is fijn dat iemand als prettygem dan de moeite neemt om zo uitgebreid tips te geven.

25

@ vanwelie: ehm nee, ik heb al uitgebreid op jou taarten gereageerd.

@ cakesspecially4u: inderdaad, ik bedoelde de taarten van prettygem,
echt het kijken waard!