1

Onderwerp: wie kan mij helpen?

Ik weet nl nooit hoeveel stukjes er uit welke vorm gaan :/ , dat is dus best lastig, helemaal als je op verzoek moet bakken. Heeft of weet iemand een lijst met de maat van de taartvorm en hoeveel stukjes daar uit gaan? Dat lijkt me echt super handig :Y  Ik hoop dat iemand me kan helpen

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: wie kan mij helpen?

Kijk eens hiernaast bij tabellen. Daar staan de meeste vormen bij hoeveel ingredienten de ingaan en hoeveel stukjes je er van kunt maken.
Is natuurlijk nog wel afhankelijk van de hoogte van de taart en ook hoe machtig de vulling is.

Als je uit het rijtje links de tabellen kiest en je scrollt helemaal door tot onder aan, dan zie je daar een linkje naar een snij schema voor taarten staan. Dan heb je een ideetje hoe maar ook hoeveel je uit een  bepaalde vorm kunt snijden. Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes van Cora

4

Move to ~> Taartdecoratie algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

O sorry, ik stond hier dus verkeerd. Bedankt dames, ik ga gelijk even kijken!

6

Heb je hier iets aan? Dit is met verschillende stapelmogelijkheden, maar ook de taarten los

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

7

Bedankt CountryIrma, super overzicht! Er zit wel veel verschil in. De een die zegt een ronde 20 cm haal ik 10 stukken uit, de ander zegt 12 en volgens mij kom ik niet verder dan 8, of maak ik dan van die bizar grote stukken?

8

Ligt er ook een beetje aan hoe hoog je taart is en wat jou eigen maten voor een stukje taart zijn. Hou je zelf van grote of kleine stukken?
Uit een taart van 10cm hoog haal ik meer stukken (12-14) dan een taart van bv 6. (10)

9

Dat is waar, maar dat is wel lastig rekenen als je prijs is gebaseerd op prijs pp. Misschien haalt een ander wel 11 punten uit een taart waar ik maar 8 punten uit haal. Hoe bereken je dat dan? Ga je uit van je eigen punten?

10

Ik ga uit van de tabel die hier op het forum beschreven is, dat is naar mijn idee het gemiddelde.
Ik reken vaak ook per taart, vind ik makkelijker.

11

En wat reken je dan per taart? Vind het zo lastig om een prijs te maken....

12

de kostprijs en daar een klein bedragje bovenop en dan leuk afronden.
Er zijn exell-sheets waarmee je een berekening kunt maken, je kan het ook zelf uitrekenen.

13

Dan ga ik dat maar s doen, bedankt!