1

Onderwerp: Welke bakvorm?

Als beginneling wil ik wat spulletjes aanschaffen maar nu vraag ik me af wat ik beter kan kopen een springvorm of bakvorm?

Ik maak mijn biscuit zelf aangezien er geen melk in mag zitten dus een mix hiervoor gebruiken is niet mogelijk.
In het recept dat ik grbruik, staat laten afkoelen in de oven dan zakt die minder snel in. Maar op YouTube laten ze juist zien dat je gem meteen uit zo'n bakblik moet gooien anders krijg je hem er niet meer uit!

Wat raadden jullie me aan?

2

Re: Welke bakvorm?

Als jij je vorm goed ingevet hebt krijg je hem denk best uit je vorm hoor. Wat ik fijn vind aan de blikken is dat ze hoger zijn dan springvormen maar springvormen zijn wel een stuk goedkoper en als je nog beginnend bent zou ik lekker die ophogen met bakpapier dan houd je weer geld over voor stekertjes en ander leuk spul :Y

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

ik gebruikt pme en ind.gelijk uit blik dan blijf niet zitten.maar voor begin kan je iets goedkoper dan hebt je nog over voor leuke spulletjes

4

ik gebruikt pme en ind.gelijk uit blik dan blijf niet zitten.maar voor begin kan je iets goedkoper dan hebt je nog over voor leuke spulletjes

5

als je een pme vorm wilt kopen dan zou ik met de 20 cm van 10 cm hoog beginnen. Die gebruik ik zelf veruit het meest.
bij 10 com hoef je nooit op te hogen. Vind toch wel dat de randen mooier worden en de vorm ook als je mooi hoog biscuit wilt bakken.
verder een goede rolstok en paar handige tools en wat uitstekers.
Dan ben je al een heel eind hoor!

6

Ik ben begonnen met springvormen en die gebruik ik nog steeds.
Het bevalt me prima, randen verhogen, nooit problemen met de vorm gehad. Ik heb ze bij Blokker gekocht.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

7

Nu zag ik hogere springvormen van Patisse dat lijkt me wel iets maar ik die zijn vrij prijzig  :/

8

Nu zag ik hogere springvormen van Patisse dat lijkt me wel iets maar ik die zijn vrij prijzig  :/

9

pme is altijd goed!

10

Ik ben zelf na een jaar overgestapt op het kopen van bakvormen ipv springvormen. Elke keer als ik nu een nieuwe koop is het een bakvorm. Ik gebruik nog steeds springvormen van de maten die ik nog niet in bakvorm heb. Ik moet zeggen dat de bakvormen naar mijn idee veel beter werken maar als beginner is het inderdaad prima om met springvormen te beginnen!

11

voor mij in het kort:

een springvorm werkt goed, een bakvorm werkt super!

het is net wat je wilt en wat je te besteden hebt.

(aan de andere kant vind ik de pme bakvormen wel echt het geld dubbel en dwars waard   :Y

Ikzelf koop altijd de 7,5cm hoge vormen, hoger vind ik onzin.
een biscuit van 7cm met 2 of 3 lagen(laagjes) vulling, is in totaal toch al gauw 10cm,
dat vind ik meer dan hoog zat.

Heel hoge taarten zien er misschien mooi uit,
maar hoe hoger de taarten, hoe meer biscuit (naar verhouding) je vaak zit te eten.
Bovendien vind ik dat bij het snijden van stukken, je dan van die rare smalle, maar heel hoge puntjes krijgt,
omdat je anders gewoon teveel op je bordje krijgt.
Maar dit is persoonlijk uiteraard.)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

12 Laatst bewerkt door Siena (28-10-2012 10:02)

en qua geld, denk ik nu even,
als je zeker bent lang taarten te blijven bakken,
zou ik gelijk investeren in een bakvorm (dan 20cm om mee te beginnen)

een springvorm is ok, maar je moet ook steeds bakpapier gebruiken(en kopen) om te verhogen.

En het is een stukje gemak, maar ook dit blijft persoonlijk natuurlijk.

(ikzelf houd er niet zo van om dingen eerst goedkoop te kopen,
en later opnieuw maar dan beter.
Geef liever mijn geld 1x uit aan iets dat echt goed is.
Anders heb je later alles dubbel, en dat vind ik ook zonde van het geld)

13

Ik ben begonnen met springvormen, maar ben overgestapt op bakvormen van PME. Ik zweer hier echt bij. Goed invetten/insprayen en het komt super uit de vorm. Omdat ze i.d.d. wel prijzig zijn heb ik voor mijn verjaardag twee bakvormen gevraagd (en gekregen  :) ).

Misschien leuk voor op de verlanglijst voor Sint of de Kersman?

14

Domme vragen bestaan niet hè?  :o

Maar wat is er dan zoveel fijner aan een bakpan?

15

Ik ben ook een beginner en heb meteen de pme vorm gekocht van 20 cm. Vind hem tot nu toe erg fijn. Heb mijn allereerste taartje wel in een sprinkvorm gemaakt.
Mijn idee is dat de taart toch net wat mooier uit de vorm komt en idd, je hoeft niet elke keer bakpapier te gebruiken om de vorm te verhogen.

16

voor mij is het vooral gemak,

je hoeft niet steeds te verhogen voor een mooi hoge taart.

En naar mijn idee komen de taarten strakker uit de bakblikken dan uit een springvorm.
(mooi egaal, zonder randjes of naadjes)
Ze rijzen ook beter naar mijn mening.

17

Hmm dat rijzen daar zit ik tot nu toe wel een beetje mee dus dan zou een bakpan echt beter zijn. En dat verhogen vond ik echt rotwerk  :o

Mss dan toch maar voor een bakpan gaan. Binnenkort ben ik jarig dus dan kan ik zoiets vragen.

Bedankt voor jullie antwoorden!

18

Ik bak in de bakpannen van PME maar ook in de gewone, vakantie campingpannen. Die zijn heerlijk hoog en ik heb er veel verschillende maten van.
Kosten geen drol in bv een kringloop winkel of op MP.

19

Oh dat is ook een goed idee! Ik zal eens kijken

20 Laatst bewerkt door Liza-m (03-11-2012 17:12)

Zojuist bij de kringloopwinkel geweest en maat 14 en 17 gescoord voor € 2,-!
Nu nog wat grotere maten en ik ben happy  :Y

21

:D
Die grotere ga je vast ook nog vinden.
Succes!!