Onderwerp: De ultieme Sinterklaas taart vulling, wie heeft tips???
Ik mag binnenkort voor iemand een pietentaart maken.
Nu wil ik natuurlijk met een lekkere vulling voor de dag komen, wie heeft de ultieme sint vulling uit ervaring??
Alvast dank!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » De ultieme Sinterklaas taart vulling, wie heeft tips???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik mag binnenkort voor iemand een pietentaart maken.
Nu wil ik natuurlijk met een lekkere vulling voor de dag komen, wie heeft de ultieme sint vulling uit ervaring??
Alvast dank!
Speculaas fijn gemaakt door de slagroom of botercreme
speculaas/koekkruiden door de biscuitmix en dan vullen met sinaasappelbavarois!
Gehakte kruidnootjes door de botercreme en een laagje amandelspijs!
Mandarijntjes
Die mandarijntjes, uit blik neem ik aan? Goed idee want de ontvangers houden niet zo van een jam vulling. En dat laagje amandelspijs, ook top!
Zo leuk al de reacties hier, super dank!!
Vind mandarijnen uit blik niet echt lekker, zou dan mandarijnen bavaroise maken van gepureerde mandarijnen of zelfs mandarijnenlikeur gebruiken. Of gewoon mandarijntjes schillen en erop leggen.
1 laag Amandelspijs en 1 laag appelcompote afgesmeerd met kaneelbotercreme
Spijs is niet echt iets als rauwe vulling ivm de bederfelijkheid
Zou ook geen spijs doen, idd om wat etmc zegt. Denk eerlijk gezegd ook dat de taart daar nog zwaarder van wordt. Weet niet of je fondant of marsepein gebruikt.
Ik zou ook iets van kaneelcreme doen of fijngemaakte pepernoten door de bc (mix) doen
pepernoten vulling met kersenjam
jammiee
1 laagje aangevette slagroom of botercreme van de mix met marcaponesmaak met schuddebuikjes, 1 laagje afgeslapte amandelspijs (gewoon losroeren met een beetje water) en 1 laagje bbr of naturel bc van de mix met mandarijntjes uit blik is hier altijd een winner met de sint. Vind het zelf het lekkerst met koekastvullingen maar met de mix smaak het ook. Oh ja en dan afsmeren met chocoganache.
Oh ja en als je kant en klare spijs koopt in het bakvak van de supermarkt is dat gewoon buiten de koelkast houdbaar zolang je het niet mengt met ei zoals op de verpakking staat, dan moet je het wel eerst bakken.
het is wel houdbaar maar ten eerste niet lekker om rauw te eten en ten 2e beschimmeld t mega snel zodra het open is en in aanraking komt met bloem e.d.
ik zou ook voor iets van speculaas / pepernoten vulling gaan en dan gecombineerd met chocolade en bijv. sinaasappel curd.
Ik heb afgelopen weekend voor 't eerst een taartje gevuld met bc-mix met flink wat speculoos-pasta.... Erg lekker en ook makkelijk
Spijs is niet echt iets als rauwe vulling ivm de bederfelijkheid
Vorig jaar heb ik een gevulde speculaas 'ontleed' en dit als een dun laagje gebruikt, deze was dus niet meer rauw .
Moet er wel bij zeggen dat het voor eigen gebruik was en dat ik het de dag dat we het hebben gegeten ook het taartje heb gemaakt.
Qua zware vulling vond ik wel meevallen, maar daarin kun je uiteraard in mening verschillen
Vorig jaar maakte ik er een met een heel dun laagje spijs, smeerbaar gemaakt met een dikke lepel banketbakkersroom en daarbovenop banketbakkersroom met stukjes mandarijn daar door heen en afgesmeerd met MBC met speculaaskruiden. (uit mijn hoofd)
etmc, ik volg jouw tips altijd graag, zoals je weet. Maar kan die rond die spijs nog niet zo snel vatten. Nou had ik gewoon van die kant en klare simpele winkelspijs gekocht.
Kan vast lekkerder, maar je moet ergens beginnen..
en vond dat zo toch best lekker, tenminste in een heel dun laagje dus. Dan houdt je dus uit zo'n pak best veel over. (maar daar kun je dan weer gevulde speculaas mee maken..)
Normaal gesproken wordt het natuurlijk meegebakken in de speculaas. Maakt dat bakken hem dan vooral zo lekker? Want dan vind ik een dikkere laag ineens wél veel lekkerder.
Moet ineens ook denken aan het topic van Carien laatst over amandelmarsepein en maizena en schimmels..
Mandarijnlikeur klinkt wel weer heel goed.
vwb restjes spijs, ik doe het altijd in de appeltaart, gewoon in stukjes door de vulling....
ik eet dan ook weleens wat zo op
is idd niet zo lekker, niet zo smeuig als wanneer het gebakken is...
het is wel houdbaar maar ten eerste niet lekker om rauw te eten en ten 2e beschimmeld t mega snel zodra het open is en in aanraking komt met bloem e.d.
Spijs is niets meer als amandelmeel, suiker en een beetje citroenschil, hetzelfde als marsepein alleen zonder eiwit. Snap niet helemaal waarom dit niet houdbaar dan wel rauw niet lekker zou zijn, maar misschien ligt dat aan mij.
Touwens laagje goede marsepein is ook heel lekker in een fondant taart.
Dank voor al jullie tips. Als de taart gemaakt is horen jullie hoe hij is geworden.
Spijs bevat bijna altijd ei, iig in de bakkerij of moet je aanmaken met ei. Vandaar de houdbaarheid. Zonder ei is t een droge bedoeling en kan je voor de smaak 1:1 marsepein gebruiken.
Het is waarschijnlijk precies dat ei dat het zoveel lekkerder maakt als je het bakt. Dat het 'opschuimt' zoals Carien noemde. En rauw dus zo bederfelijk maakt.
Hoe zou dat zitten met dat kant-en-klaar pakje uit de winkel? Dat heeft binnen een dicht pakje best een lange houdbaarheid. Zouden ze er uberhaupt geen ei in gestopt hebben? En anders wel een hoop toevoegingen omdat ei in toom te houden..
Slagroom opkloppen en dan speculoos erdoor en als tweede laag botercreme met schuddebuikjes en dan afsmeren met 1:1 met een vleugje citroen mmmmmmmm
Het pakje uit de winkel (Dr. Oetker) kun je met ei of water vermengen. Tenminste...eerst stond er ei op de verpakking, nu water.. . Denk dus dat er geen of weinig ei in zit. Wanneer ik gevulde speculaas maak kneed ik de spijs met mijn handen eerst soepel, wat bijna niet te doen. Veel te grof en suikerig. Denk wel dat je het zo kunt eten maar niet te eten is
. De verwerking in een biscuittaart lijkt mij ook niet echt makkelijk. Volgens mij gaat dan heel je biscuit kapot wanneer je dit erop smeert/legt oid...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » De ultieme Sinterklaas taart vulling, wie heeft tips???