1

Onderwerp: wilton molds div. kleuren

hallo allemaal

sinds kort ben ik ook begonnen met taarten maken.
ik heb op mijn verlanglijstje nog wilton molts staan in de kleuren
bruin, groen, roze blauw ect.
ik zou graag jullie mening willen weten of ik ze moet kopen of niet.

bakgroetjes van ilse

2

Re: wilton molds div. kleuren

Ik vind ze zelf persoonlijk niet zo mooi. Ik vind ze te grof en de figuren  niet zo mooi. Ik heb de groene vorig jaar gekocht  maar nooit gebruikt.

Succes,
Groetjes Olga

3

Hoi, ik heb de gele, roze en groene. Ik vind ze erg fijn werken. Maar ze zijn inderdaad wat grof. Stroken van de roze zijn erg diep.

4

Ik heb de blauwe en daarvan gebruik ik de parelrand erg vaak en ik heb de bruine en ook daarvan gebruik ik de brede rand vaak. Sinterklaas gaat mij de jewellery mal brengen en ik denk dat ik die rand ook zeker vaak ga gebruiken. De rest van de mallen vind ik persoonlijk niet mooi.

5

als aanvulling op je taart zijn ze super. Je kan er veel dingen mee 'aanvullen' zegmaar..
Maar ook hierbij geld.. ieder zijn mening.
Mijn advies: bekijk de mallen goed en ga dan via google op zoek naar taarten waarbij ze zijn gebruikt! - dan kan je je eigen mening maken! - succes..

6

ik heb er 2 en ik vind het rotdingen :o  te dikke laag (ja, je kunt er minder indoen, maar zoiets zou niet moeten hoeven natuurlijk). Daarnaast vind ik het lossen een drama :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

@ Carien, bij gebruik van marsepein heel klein beetje crisco, bij fondant heel klein beetje maizena en je hebt nergens last van!
Wel moet ik zeggen dat ik ze NOOIT afwas, maar met een stuk keukenrol schoonmaak. Mijn vriendin heeft er ook een, zij heeft hem wel afgewassen en heeft ook een probleem met lossen.

8

Het zijn heerlijke molds, je marsepein vliegt er makkelijk uit, ze zijn makkelijk te vullen.. zeker als je een klein beetje crisco gebruikt, maar ik heb dat nog niet nodig gehad.

wij gebruiken ze tijdens elke basis workshop, en mensen zijn er laaiend enthousiast over, nog nooit is het een cursist niet gelukt om ze te gebruiken.

Let wel,.. je noemt groene en blauwe.. maar er zijn 2 groene en 2 blauwe molds.

Bij de groene met de varen, is de varen wat lastig om er in te krijgen, maar met een beetje geduld krijg je er een leuke decoratie uit  :Y

Mijn persoonlijke favo is de 'Folk'

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

ik heb ze nu bijna in alle kleuren en vindt ze hardstikke leuk en erg makkelijk in gebruik!

10

Ik heb de roze, maar gebruik alleen de knopen ervan  O-)
Ik vind de randjes die erbij zitten allemaal zo diep waardoor ze erg dik worden op een taart en dat vind ik niet zo mooi/lekker  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Nu ben ik wel benieuwd voor degene die ze hebben maar NIET gebruiken belang bij om ze te verkopen en zo ja hoe duur?

Groetjes Linda

Het leven is wat je er zelf van TAART.
groetjes Linda.

12

Voor de 'randen' doe ik vaak fondant door het pasta apparaat en met de ribboncutter snij ik dat op maat.
Als je dat in de mold legt en egaal aandrukt heb je niet zo'n dikke lap.
In de molds van bv karen davies gaat ook vaak een grote hoeveelheid fondant, ik denk dat ze dat in Engeland normaal vinden.
Wij in holland zijn meer 'zuunig' :D

13

Linda's gebak-gemak schreef:

Nu ben ik wel benieuwd voor degene die ze hebben maar NIET gebruiken belang bij om ze te verkopen en zo ja hoe duur?

Groetjes Linda

Helaas pas verkocht op marktplaats!