1

Onderwerp: vulling bij prinsessen kasteel taart

Hallo

Ik ga een prinsessen kasteel taart maken voor mijn nichtje. Nu heb ik al verscheidene ideeën opgedaan hier op dit forum, maar mijn vraag is nu als ik het met cake zou doen, zou ik daar dan chocomousse tussen doen, alle ik vind dit niet echt passen, of neem ik gewoon chocolade cake en daar chocolade botercreme tussen.

Bedankt voor jullie raad.

Debbie

2

Re: vulling bij prinsessen kasteel taart

Hoi Debbie,

Cake lijkt me wat te zwaar om mousse tussen te doen.
Als ik mousse gebruik doe ik dat altijd tussen de bovenste lagen van het biscuit om de druk op de mousse zo laag mogelijk te houden en dan gebruik ik ook nog een dijkje van botercreme.
Biscuit is veel lichter dan cake dus zakt de boel naderhand niet zo snel in.
Als je de mousse zou verdikken met bijv mascarpone kan het wat meer gewicht dragen.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

JPS schreef:

Hoi Debbie,

Cake lijkt me wat te zwaar om mousse tussen te doen.
Als ik mousse gebruik doe ik dat altijd tussen de bovenste lagen van het biscuit om de druk op de mousse zo laag mogelijk te houden en dan gebruik ik ook nog een dijkje van botercreme.
Biscuit is veel lichter dan cake dus zakt de boel naderhand niet zo snel in.
Als je de mousse zou verdikken met bijv mascarpone kan het wat meer gewicht dragen.

Gr,
John

Hey bedankt voor de snelle reactie, nu het zou choco mousse zijn op basis van mascarpone, maar bij verschillende mensen zie je dat ze het kasteel met cake maken om meer stevig heid te hebben. Ik heb al altijd met bisquit gewerkt, daarmee dat ik nu dacht van cake te nemen. Misschien toch met de bisquit doen?

bedankt Debbie

4

ja, zou hem van biscuit maken, en dan kun je gewoon kiezen wat je wil.

5

Ik heb ook gewoon biscuit gebruikt, zie avatar.
Weet natuurlijk niet welk kasteel je gaat maken.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

mamski schreef:

Ik heb ook gewoon biscuit gebruikt, zie avatar.
Weet natuurlijk niet welk kasteel je gaat maken.

Ik zou ongeveer het zelfde kasteel als jij maken, dus ik ga gewoon bisquit nemen, heb ik al altijd mee gewerkt dus dit zou het simpelste zijn. Kan ik toch mijn choco mousse gebruiken. Maar doordat ik hier had zitten rond neuzen en verschillende manieren was tegen gekomen, begon ik te twijfelen. Dus best maar mijn eerste gedacht doen  :|
Nogmaals dank voor de raad.

Debbie