1

Onderwerp: Hoe maak ik een 3D grote kerstboom op taart?

Het is nog wat vroeg... :D maar toch ben ik al bezig met het bedenken van originele kersttaarten. Eén ding wat ik graag zou willen maken is een grote kerstboom bovenop een taart, als een soort topper dus. De boom in mijn gedachte is zo'n 25/30 cm hoog...maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou kunnen doen? het liefst volledig eetbaar, maar ik kan me zo voorstellen dat de stam een soort dikke douwel is of iets dergelijks die ook in de taart doorloopt voor de stevigheid...
Iemand tips of ideeen???

2

Re: Hoe maak ik een 3D grote kerstboom op taart?

Ik kom niet heel veel verder dan een ijshoorntje met royal icing bespuiten (sweetopia onder tutorials en dan bij de koekhuisjes), maar dan haal de je jouw hoogte echt lang niet.
Of je moet zelf een wafel bakken, deze om een (piepschuim) vorm laten afkoelen en dan met RI erop. Dan kun je hem zo groot maken als je zelf wilt.
Tja, en anders denk ik dat je cakes moet opstapelen en snijden.

Succes ermee, laat je nog zien wat het is geworden als het allemaal doorgaat?

Tieneke

Misschien dat je iets kunt met de cookie tree set van Wilton en 'm dan helemaal spuiten met royal icing?

Of anders er een van fondant/marsepein maken. Maar dat wordt denk ik wel heel erg zwaar voor op de taart zo groot.

4 Laatst bewerkt door Connytje (27-10-2012 16:45)

In de Mjam van vorig jaar winter staat zo'n taart. Ik heb hem vorig jaar  gemaakt en was toen nog maar net een paar weekjes met deze hobby bezig. Een hele klus, vergis je niet maar heel leuk om te doen.

Dit was de mijne van vorig jaar

http://i253.photobucket.com/albums/hh47/connytje/kerstboom.jpg

Goh ik vond toen de onderste "takken" al niet mooi maar nu vind ik ze echt vreselijk  :D

5

wow connytje! die is super! heb je een how-to of waar ik iets kan vinden?
groetjes,
ellen

6

Elletje schreef:

wow connytje! die is super! heb je een how-to of waar ik iets kan vinden?
groetjes,
ellen

De how to staat in de Mjam magazine winter van 2011. Die is nog te bestellen via deleukstetaartenshop en ook op de site van Mjam taart  ;)