Onderwerp: Hoihoi
Hallo,
Ik ben Mari, 29 jaar en totaal nieuw in de bakkerswereld. Allé, 't is te zeggen, mijn vader heeft 35 jaar als chocolatier/patissier gewerkt, dus bij hem kan ik wel voor zekere zaken terecht, al heeft hij nooit de taartdecoratie gedaan waarover wij hier spreken.
Eigenlijk ben ik altijd een beetje een creatieve geest geweest, vooral met dans en muziek, maar in de keuken zie je toch wel dat ik wat genen van mijn papa heb geërfd als het op desserten aankomt. Helaas is mijn vriend zo geen dessertenman en heb ik er me de laatste jaren dan ook zo niet meer mee beziggehouden.
Vorig jaar echter, werden we de trotse ouders van ons eerste kindje, een zoontje (een echte kapoen) en binnenkort wordt hij al één jaar. Terwijl zag ik een vriendin die geleerd heeft taarten te decoreren en zij maakt buitengewoon prachtige dingen!!!!
Wat zou het leuk zijn mochten we ook zoiets voor ons zoontje kunnen maken. Aan mijn vriendin heb ik alvast gevraagd om de grote taarten te voorzien (ben ik al zeker dat die gelukt zullen zijn;-) ), maar zelf kan ik misschien wel proberen de cupcakes te versieren met diertjes,...dus het zou wel eens kunnen dat ik jullie raad en daad nog heel hard nodig ga hebben;-) Ik heb enorm veel zin om eraan te beginnen mits het echt wel iets creatiefs is en ik in mijn job niet bepaald aan creativiteit toekom.
Een ander klein projectje dat ik in gedachten had (zeg gerust jullie mening, vooral de dames): een meisje dat ik ken was echt héél erg ongelukkig met haar uiterlijk. Ook al is ze een prachtmeid, hoor. Ze voelde zich niet voldoende vrouw omdat ze een hele kleine cup heeft. Vandaag wordt ze geopereerd voor een wat grotere boezem, ze hoop dat dit haar zelfvertrouwen zal teruggeven. Ongeacht mijn mening hierover of andermans mening, wil ik haar sowieso wel een hart onder de riem steken en dacht ik te proberen een kleine schattige (geen sexy of vulgaire) boobiecake te maken en haar hier achteraf mee te verrassen. Kwestie van er nog een vrolijke noot in te brengen. Ook hiervoor zijn al jullie tips welkom. ik laat het alvast weten als ik ermee begin!
En dan zijn er natuurlijk nog tal van andere gelegenheden waarmee je iemand een plezier kan doen met een persoonlijk gemaakte taart, hé. Mijn mama verjaart net na nieuwjaar, ons neefje (van wie de papa gek is van voetbal) wordt 1 jaar in februari, ons nichtje wordt 4 in mei (voor haar zou ik die prinsessentaart en de kastelentaart willen maken waarover ik spreek in een andere topic, alleen denk ik dat dat nog een hele lange weg wordt). Dus ja, ik heb écht héééél veel zin om erin te vliegen.
Tot gauw!