1 Laatst bewerkt door mieperdepiep (21-10-2012 08:24)

Onderwerp: Sesamstraat voor mijn kleine meis.

Onze jongste werd van de week 2. Oepsie wat wordt ze groot.  :)  :|  :)

Voor haar een Sesamstraattaart. Elmo moest natuurlijk bovenop, want dat is de liefste.
M.u.v. van de lijntjes op Elmo gemaakt met alleen maar natuurlijke kleurstoffen. Gevuld met frambozen creme Suisse, verse framboosjes met slagroom en afgesmeerd met een nieuw uitgeprobeerd receptje voor vanille 'Silk meringue buttercream'.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IA64IWH3-D.jpg

Hij glimt nog een beetje van de condens van de koelkast.
En nu moet ik nog snel nóg een taartje afmaken, want we hebben deze maand volop verjaardagen.

2

Re: Sesamstraat voor mijn kleine meis.

heel mooi gedaan!!

3

Wat leuk geworden! En de vulling klinkt heerlijk!
Gefeliciteerd met je meisje!

4

Hartelijk gefeliciteerd met je kleine/grote meisje! En wàt een leuke taart heb je gemaakt! Gaat vast in de smaak vallen  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Bedankt voor jullie reacties!

6

Gefeliciteerd en het is een heel leuke taart

7

mooi taartje, en de vullingen klinken inderdaad heerlijk!

vraag me toch af wat frambozen creme suisse is?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Siena schreef:

Ja, die vond ik lekker. Creme Suisse staat geloof ik bij de recepten hier links. Onder Zwitserse room, denk ik. Dit is dan de frambozenvariant die ik zelf verzonnen heb (hoewel vast ook al wel eens door iemand anders bedacht), door i.p.v. met melk te werken met frambozensap en frambozenpuree. Je krijgt dan een lekkere frambozencustard, die je luchtiger maakt door er nog weer slagroom doorheen te kloppen.
Hier is een linkje van hoe het er uit ziet (in een andere taart overigens) Maar dit was op de afsmeer -MBC na precies dezelfde vullinghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-WL6P6VIH-D.jpg

Nog gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een super leuke taart, en wat klinkt de vulling lekker. Op de foto ziet het er ook heerlijk uitnodigend uit om even te proeven.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

10

mieperdepiep schreef:
Siena schreef:

Ja, die vond ik lekker. Creme Suisse staat geloof ik bij de recepten hier links. Onder Zwitserse room, denk ik. Dit is dan de frambozenvariant die ik zelf verzonnen heb (hoewel vast ook al wel eens door iemand anders bedacht), door i.p.v. met melk te werken met frambozensap en frambozenpuree. Je krijgt dan een lekkere frambozencustard, die je luchtiger maakt door er nog weer slagroom doorheen te kloppen.
Hier is een linkje van hoe het er uit ziet (in een andere taart overigens) Maar dit was op de afsmeer -MBC na precies dezelfde vullinghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-WL6P6VIH-D.jpg

dat ziet er erg lekker uit  :+

heb gegoogled op creme suisse, maar zie dat er ei door moet,
jammer genoeg dus geen buiten de koelkast vulling.
(of zou je het kunnen vervangen door eiwitpoeder)

11

Nee, is met eigeel en ook nog eens met slagroom, dus moet in de koelkast helaas..

12

jammer jammer,
ik ga verder zoeken voor een frambozen creme die buiten de koelkast kan...

(tips welkom)

13

- Frambozenjam door (M)BC is in ieder geval geschikt voor zelfs een paar dagen buiten de koelkast. 
- Frambozenpuree door (M)BC is een tussengeval, omdat ongezoet en ongezuurd fruit in principe een bederfelijke vulling is, maar tussen de (M)BC al wat meer houdbaarheid heeft.
- Je kunt ook eens googelen op frambozencurd. Hier zit wel eigeel in (maar verhit), maar ook vaak citroensap en suiker, waardoor het ook minder gevoelig is voor bederf, maar ken de officiële norm er niet voor. 
- Als je meringue botercreme neemt is dit al wat luchtiger dan gewone botercreme, dus daardoor ook (mijn smaak dan) lekkerder.