1

Onderwerp: Bakvorm verkleinen

Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje ik heb een bakblik van 27.5 bij 27.5 nou wil ik er graag 10cm vanaf hebben omdat ik een recept heb voor een bakblik van 18 bij 28 cm. Kan iemand mij vertellen hoe ik eventueel als het kan mijn bakblik kan verkleinen. Dank jullie wel alvast.

2

Re: Bakvorm verkleinen

Recept omrekenen naar je eigen bakblik.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Laat ik nou geen rekenwonder zijn. En geen idee hoe dat moet :/

4 Laatst bewerkt door anouckjewel (24-10-2012 21:15)

Als je 27 (maat van je eigen vorm) deelt door 18 (maat in het recept) krijg je 1,5.
Je lengte is wel goed.
Dat betekend dat je vorm 1,5 keer zo groot is als je recept dus alles x 1,5 doen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Ik ben moe na twee lange dagen taarten en cc's maar ik begrijp het niet helemaal......je vraag is toch hoe je je je bakblik moet verkleinen? Een bakblik kun je toch niet verkleinen? Of je moet een verstelbare hebben.....

6

@esther: vandaar mijn reactie omrekenen, het kan inderdaad niet verkleind.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

7

Als je een wat dikker beslag hebt, kun je je bakvorm zeker wel verkleinen. Ik heb het Rudolph ook wel eens zien doen (meen door een strook aluminiumfolie een aantal keren dubbel te vouwen tot deze stevig kan staan (wel stutten)).

8

Henriette34 schreef:

@esther: vandaar mijn reactie omrekenen, het kan inderdaad niet verkleind.

Ik wist wel wat je bedoelde  ;)  maar begon aan mezelf te twijfelen. Ik had het stukje al een paar gelezen en dacht al dat ik ergens overheen gelezen had. Zeker toen ik jouw reactie las. Ik dacht...ben ik nou zo moe dat ik het echt niet snap?  :lol:
@Brwie: Ik neem aan dat je de strook dan ook helemaal langs de kant van het blik vouwt? In de grootte van het te bakken oppervlakte, zeg maar.Anders verschuift het toch?

Hallo Dames

Inderdaad lukt het met de folie. Maar ik heb vandaag toch maar een ander bakblik aangeschaft een stuk makkelijker.
Maar bedankt voor de reactie's.

10

Ik zou denk ik toch gewoon een grot biscuit gebakken hebben en er dan een reep afsnijden tot je de juiste maat hebt. Het restje is dan lekker voor een mini-taartje voor jezelf

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...