Onderwerp: [FEEDBACK] mijn stapeltaart!!!
Zo, hier twee foto's van mijn taart!
Na bijna een maand getwijfel is dit hem uiteindelijk geworden! Het is mijn eerste taart, ik ben best tevreden! Was eigenlijk al lang blij dat hij lekker smaakte en dat hij niet in elkaar stortte!

en dan hier de technische gegevens:
de maten waren 30/22,5/15 cm (precies goed naar mijn mening)
de onderste laag heb ik in 16 stukken gesneden, dit waren flinke punten, maar iedereen at ze met gemak op. de middelste laag werd in 12 stukken verdeeld. De bovenste laag was over en heb ik in de vriezer gestopt. vanavond heb ik hem er uit gehaald en ga morgen proeven of hij nog te eten is na het invriezen!
de vullingen:
alle beschuiten in 4 lagen gesneden.
30 cm taart: 4 lagen naturel beschuit, 2 lagen frambozen bavaroise, 1 laag bakkersroom
22,5 cm: 2 lagen naturel en 2 lagen choco beschuit, 2 lagen chocolade bavaroise, 1 laag bakkersroom
15 cm: 2 lagen naturel beschuit, 2 lagen naturel beschuit met kaneel en rozijnen, 2 lagen appelbavaroise, 1 laag bakkersroom.
voor het stapelen heb ik dikke rietjes gebruikt. super stevig en ideaal, je kan ze gewoon op maat knippen!
Al met al ben ik tevreden, hoewel ik toch één min puntje had, graag jullie mening hier over;
ik had botercreme gemaakt met 250 gram poedersuiker,750 gram boter, 50 ml water. alles gemixt en daarna netjes in een spuitzak gedaan. Maar tijdens het spuiten van de dijkjes kwam er iedere keer een klodder boter en daarna een klodder water!!! werd echt een vies zooitje! volgende keer moet ik dus op zoek naar een beter recept. misschien helemaal geen water meer gebruiken?
De taart begon ook al na een kwartier te zweten, het marsepein had het echt zwaar. komt dat door de vreselijke botercreme of is er een andere reden?
voor de rest verliep alles voorspoedig! Ik was vrijdag ochtend begonnen met bakken, rond 14.30 kon ik gaan vullen en bekleden, 's avonds decoreren. Zaterdag ochtend heb ik daar ook nog een uur aan besteed, maar al met al heb ik er 12 uur aan gewerkt. Was kapot toen het feest begon! maar het was de moeite waard!
heel knappe eerste taart zeg
of is het je eerste stapel?, dan nog knap hoor
).
Kijk eens op youtube, inspired by Michelle, 3 filmpjes. Alleen veeeeel dunner afsmeren dan zij doet