26

Re: Tip over THE mat

Saskia mv Lisa schreef:

Je kan hier ook gewoon tafelzeil voor halen, alleen het enige hierbij is dat je niet zeker weet of deze voedsel veilig is. En dat is The Mat wel.
Wanneer je hier tafelzeil voor gaat kopen let er dan wel op dat ze deze oprollen en niet zoals bij mij opvouwen. Ik heb de vouwen nu in mijn zeil staan en is daardoor niet meer te gebruiken om uit te rollen.

Zet het zeil eens in warm water, dan ben je de vouwen weer kwijt!

27

ik gebruik nu ook een tafelzeil, maar ik krijg dan heel veel plooien in mijn fondant en krijg hem niet mooi glad. Doe ik dan iets verkeerd of heb ik het verkeerde tafelzeil?

28

Ikheb hem online besteld en ik ben HAPPY!!!!
Het werkt precies zoals in t filmpje en t bekleden gaat nu veel sneller en netter. Ideaal dat je hem kan optillen en t fondant ook echt eraan blijft plakken....

Met 1 woord TOP!!!!

29

Ik lees iedereen over fondant. Zou het ook zo goed werken met marsepein? Iemand ervaringen?

30

Ben ook erg benieuwd naar het smootheren. Gaat dat makkelijk of blijft je smoother vast plakken of 'hangen' .

31

Annekehil schreef:

Ben ook erg benieuwd naar het smootheren. Gaat dat makkelijk of blijft je smoother vast plakken of 'hangen' .

bij mij bleef de smoother vastplakken

ik heb het nu 1 keer gebruikt
weet nog niet of ik het een handig ding vind
ik vond het niet heel makkelijk uitrollen .
en dus bleek dat de lap dus ongelijk was qua dikte
en met normaal uitrollen is de lap altijd wel gelijkmatig uitgerold

wat wel handig is : de lap over de taart leggen

en kon dus niet met de smoother eroverheen
pas nadat ik een dun laagje poedersuiker had gestrooid ging het weer redelijk

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

32

spidygirl schreef:
Annekehil schreef:

bij mij bleef de smoother vastplakken

ik heb het nu 1 keer gebruikt
weet nog niet of ik het een handig ding vind
ik vond het niet heel makkelijk uitrollen .
en dus bleek dat de lap dus ongelijk was qua dikte
en met normaal uitrollen is de lap altijd wel gelijkmatig uitgerold

wat wel handig is : de lap over de taart leggen

en kon dus niet met de smoother eroverheen
pas nadat ik een dun laagje poedersuiker had gestrooid ging het weer redelijk

:think: dan staat dit voorlopig nog niet op mijn enorme wishlist  ;)

33

Ikzelf gebruik de mat van Wilton, staan ook de diameters op en kost maar 12,95. Ik vind hem echt fijn en bekleed geen taart meer zonder de mat! Echt een uitkomst

34

Dolcina schreef:

Ikzelf gebruik de mat van Wilton, staan ook de diameters op en kost maar 12,95. Ik vind hem echt fijn en bekleed geen taart meer zonder de mat! Echt een uitkomst

Maar die is toch om alleen maar op uit te rollen...
De mat gebruik je daarnaast ook nog eens om stofvrij te houden en om de taart te bekleden. Fondant EN MARSEPEIN blijft plakken zodat je gelijk kan bekleden.
Het marsepein uitrollen met THE mat gaat wat moeizamer. Maar lukt wel.

Saskia mv Lisa schreef:

Je kan hier ook gewoon tafelzeil voor halen, alleen het enige hierbij is dat je niet zeker weet of deze voedsel veilig is. En dat is The Mat wel.
Wanneer je hier tafelzeil voor gaat kopen let er dan wel op dat ze deze oprollen en niet zoals bij mij opvouwen. Ik heb de vouwen nu in mijn zeil staan en is daardoor niet meer te gebruiken om uit te rollen.

Hoi,
Als je tafelzeil in een afwassopje stopt, goed uitspoelt met water en daarna goed afdroogt met een schone (uiteraard) theedoek en oprolt, is ie daarna weer prima te gebruiken.

36

Heb gisteren de mat voor het eerst gebruikt, ben er erg tevreden over maar de fondant was inderdaad wat plakkerig, voorzichtig eerst met de hand wat glad gemaakt even in de ijskast gezet en daarna met de smoother gedaan. Voor ons werkte dit goed!!

37

topic is nu al wat ouder, zijn er al meer ervaringen met deze mat??
Heeft iemand de nieuwere versie al??
Is die beter, wat zijn precies de verschillen??

Ben benieuwd!

Groetjes, Dorothea.

ik heb hem uiteindelijk ook aangeschaft en ben zeer tevreden. ik gebruik marsepein en heb mijn smoother bijna niet meer nodig omdat het lekker glad is meteen. ik ben super te vreden. (ook omdat nu niet meer mijn hele keuken en aanrecht onder het poedersuiker zit en met opruimen ben ik dus ook sneller klaar.)

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

39

Hij is handig als je een grote gladde tafel hebt, en dus de ruimte om de mat te gebruiken. De eerste paar keer is oefenen inderdaad, en ik had erg veel last van luchtbellen, dat schijnt te komen doordat ik teveel crisco heb gebruikt om 'm de eerste keer in te vetten... 

Nadeel: de mat is zoooo grooot!!!! Voor grote taarten prima, het is handig om een vierkante taart van 70x70cm in 1 keer met 1 lap fondant te bekleden :-) , maar voor kleinere taarten is het echt onhandig vind ik. maar er schijnt een mini versie aan te komen...

40

Ik heb hem ook ideaal .een tafelzijl werkt inderdaad ook maar die is net wat dunner en als er een vouwtje in komt zie je dat meteen als je een anti slipmatje onder een tafelzijl legt geeft de structuur van het antislipmatje af door het zijl dat heb je niet met THE mat.
Ook het Ikea matje heb ik gebruikt maar die is net weer wat te dik om helemaal over de taart te laten vallen.
Je moet bij THE Mat wel een verzwaarde roller gebruiken omdat ik het persoonlijk best zwaar vind om het uit te rollen met een mat er boven op hij is wel lekker groot

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

41

Ik heb hem ook en ben ook erg tevreden!
Meteen smooteren erna gaat niet, maar als je even wacht inderdaad wek weer!
Scheelt bij mij een hoop ergernis, hoe vaak ik niet een mooie lap heb en dan er met mijn nagel in kras ....

42

The mat is gemaakt van het materiaal waar ook baby spenen worden gemaakt, en het plakt helemaal niet. Geen last van stofjes of haartjes en ik vind het gladde (glanzende) erg mooi. Het rollen met een tafelzeil is echt anders hoor, misschien in een winkel gewoon uit proberen? Ik heb hem en ben "om"..... zeker met hele grote taarten een toppertje!!

43

Ik wil hem ook heel graag, maar dan wel die nieuwere variant en dan de middelste maat.
Iemand enig idee waar die te koop/te bestellen is?

44 Laatst bewerkt door Sassyhoneybee (23-10-2012 20:39)

Ik heb zelf de grote nieuwe variant en hij is inderdaad erg groot.. maar dat is dan ook het enige minpuntje..

Als je naar de website van SweetWise zelf gaat dan kun je daar ook de middelste en kleinste mat  bestellen. Heb ik zelf ook over na zitten denken maar de kleinste mat kost 8 dollar en daarboven op dan de verzendkosten van minimaal 20 dollar.. ik ga er nog even over nadenken!

Voor nu werken de bindermapjes daar namelijk ook prima voor!

Ik zit er zelfs over na te denken om nog een Mat te kopen en deze op te knippen in kleinere Mats. Zo ben ik alsnog goedkoper uit dan als ik zo'n kleine over laat komen uit de US.

45

Ik denk dat ik ga voor de kleinere variant.
De grote heb ik uitgeprobeerd...vond het prima werken...ook het uitrollen qua zwaarte viel best mee. ...maar ik vond de mat ook wel iets te groot en heb mijn grootste vorm plus de Magic Mold opgemeten en dan zou de kleinere mat naar mijn idee prima voldoen.

46

Ik ben zeer tevreden over The Mat.
Blij dat ik de kleinere gekozen heb..die past dus ook gewoon op het aanrecht.
Je hoeft bijna niet meer te smootheren....dat doe ik eigenlijk nog alleen bij de onderrand zodat je daar goed en recht kunt afsnijden.
Ideaal  ook om het werk  er even onder te laten liggen. https://lh3.googleusercontent.com/-I03mk7egunY/UPHixzVIKUI/AAAAAAAAH-U/7-Y9t2h503Y/s813/IMG_4989.JPG

47

bij deze groothandel, ook voor particulieren
of webshop kun je de mat ook kopen
ik dacht rond 10 euro
dit is de site
trenddecor.nl