1

Onderwerp: Botercrème te compact!!

Hellooooo

Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn baksels en ze smaken allemaal top en zijn altijd net iets te machtig (het commentaar van de eters).

Nou weet ik dat botercrème gewoon machtig is maar het is voor mij bij het afsmeren iets te compact! Als je kijkt naar bijvoorbeeld cake boss of naar de filmpjes van Sweetwise op YouTube dan smeert het allemaal net even wat makkelijker.. zelfs bij het 'Dirty Icen'!

Kan iemand mij vertellen hoe mijn botercreme minder compact wordt (ik maak het zelf en niet uit een pakje)?? Of moet ik toch overstappen op de instant ice?

Hoor graag van jullie!

2 Laatst bewerkt door esther1 (22-10-2012 19:25)

Re: Botercrème te compact!!

ik werk zelf met de marshmallow botercreme en dat is wat luchtiger en soepeler misschien kun je dat eens proberen, het recept staat hiernaast.........Succes

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

Het recept staat hiernaast??

4

Ik gebruik voor het afsmeren altijd 1:1 en smeer het maar heel dun af. Misschien smeer je het wat te dik? Ik haal altijd een paar uur van tevoren de roomboter uit de koelkast zodat het goed zacht kan worden en dan mix ik het vrij lang tot het helemaal zacht en romig is. Heb er nog nooit last van gehad dat het te compact was

Trotse mama van Tim en Cas!

5

Afsmeren met ganache is een ook stuk minder compact! Staan op youtube ook filmpjes van.

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

6

Sorry, dacht dat het bij de recepten stond...4 eiwitten, suiker en zout au bain marie smelten en steeds roeren, na ca 7 minuten  van het vuur halen en met de mixer mixen tot het koud is daarna  250gr boter met eventueel een smaakje erondermmixen tot het een gladde massa is.

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

7

Sassyhoneybee schreef:

Het recept staat hiernaast??

Toch wel ;)

Recepten-->vullen --> Meringue Botercreme:

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … otercrème/

:9 :9 :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>