1

Onderwerp: kinderboekenweek

in het kader van de kinderboekenweek wil ik graag cc's maken.

het thema is wereld....

wie kan me helpen. ik kom niet verder als kleine wereldbolletjes te maken (ff te moeilijk) of allemaal vlaggen van landen op cc's. wie heeft er nog meer ideeen in dit thema.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: kinderboekenweek

gezichtjes van de kinderen erop van landen bv china een chineesje en ga zo maar door. Zijn wel lastig te maken denk ik succes

3

gezichtjes van de kinderen erop van landen bv china een chineesje en ga zo maar door. Zijn wel lastig te maken denk ik succes

4

Een boekje erop, en dan allerlei verschillend landen als titel.
Gezichtjes is ook een leuk idee! Als je het in de Dick bruna stijl doet is het wel te doen denk ik!

5 Laatst bewerkt door taartjejansen (06-10-2012 19:56)

Een blauw schildje met groene vlekken erop zoals een platte kaart van de wereld is niet zo moeilijk en herkent iedereen. En ik dacht inderdaad ook aan vlaggen, kindergezichtjes met verschillende nationaliteiten, boeken stapels, gouden en zilveren griffel, boekenleggers, leesplankje: boom roos vis vuur, verschillende soorten eten: pasta, take a way bakje met stokjes, friet, pizza, braadworst, hamburger, iconen/symbolen van landen: molen voor nederland, vrijheidsbeeld, eifeltoren, afrikaans masker, het woord lezen of boek in verschillenden talen: nederlands, frans, duitse, italiaans russiche, grieks, chinees etc etc. Kun je gemakkelijk opzoeken via allerlei vertaalsites.

Nog meer ideeen nodig? dan ga ik nog even door hoor! Succes! Wel een super leuke opdracht.

Groetjes Petra

6

taartjejansen, super leuke ideeen. haha ik zat echt helemaal vast wat ideeen betreft. tis ook weer voor het eerst sinds lange tijd dat ik iets maak.

het is voor school (eigen kind zit in groep 2) dus wil het zo kinderlijk mogelijk houden.

vorig jaar thema winter dus sneeuwpop cc's gemaakt dat was een groot succes dus heb de lat wat hoger liggen dit jaar...

7

Mijn dochter is er heel erg mee bezig.
Daar speelt het natuurlijk ook en het thema is hallo wereld.
Kijk eens op youtube en typ hallo wereld in, dan krijg je het liedje van kinderen voor kinderen, wat ze blijkbaar op elke school gebruiken hiervoor.
Daarin worden veel kleuren gebruikt enz, dus kun je een beetje zien wat waarschijnlijk herkenbaar is voor de kids.

krijg het liedje hier al niet meer uit mn hoofd hahahaha.

veel succes en ben heeeeeeel benieuwd naar het resultaart

I may not be perfect, but i'm always me

8

ben er nog niet helemaal uit wat het nu wordt.
heb niet al te veel tijd met een baby in huis die overdag maar 2x half uurtje slaapt en een stuiterende kleuter omdat hij bijna 5 wordt. hihi.

mijn zoon wil graag dat ik cakelollies maak (had ik ook toen ons dochtertje geboren was en dat was groot succes in de klas).

hmmmm....ben niet zo heel erg handig meer. de cakelollies van de geboorte van mijn dochter (5 mnd geleden) was het laatste wat ik gemaakt heb. daarvoor was het alweer ruim 3/4 jaar geleden....lol.

Met cakepops zijn wereldbolletjes niet zo heel moeilijk. Gewoon dopen in blauwe candymelts en dan met fondant of ri groene vlekken erop. Ook hoofdjes kun je dan makkelijk maken met verschillende kleuren candymelts zoals donkerbruin, geel en wit. Dan met Royal icing haren en gezichtjes erop. Of rechthoekkige pops die je als boek versiert.

Lastig overigens he met kleintjes thuis. Hier op het moment vakantie dus vanmiddag maar even koekjes bakken. Kunnen we samen lekker freubelen. Misschien vindt je zoontje het ook wel leuk om te helpen met balletjes draaien en versieren.

Succes!

Groetjes Petra