1

Onderwerp: help!

Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier en weet niet zeker of ik mijn bericht hier goed plaats...maar goed. Ik zit met een probleempje. Ik wil voor komende zaterdag een barbietaart maken voor mijn zusje. We zijn van hindoestaanse afkomst en in deze periode zijn veel Hindoestanen veganisten. Ik wil dus ook een taart maken zonder ei, wie kan mij hierbij helpen? Ik was van plan een chocoladetaart (mud cake) te maken voor de barbie en een citroenbiscuit als onderlaag. Alle tips en suggesties zijn welkom. Oh ja ga voor het eerst bakken in een siliconenvorm, moet  :o deze ook ingevet worden? Alvast bedankt voor de reacties

2

Re: help!

Misschien kun je hiernaast bij de recepten kijken, daar is ook een verwijzing naar allergie-recepten. Zit vast iets tussen zonder ei.
De siliconenvorm zou ik wel invetten, ja. Ik heb het ook weleens  nagelaten en toen kreeg ik mijn baksel er niet goed uit.

Tieneke

3

Hoi tieneke! Bedankt voor je reactie, ik zal daar wel ff zoeken dan.

4

Nou, het lukt me niet om de koppelingen te plakken, maar als je hiernaast op recepten klikt en dan meteen bovenaan op de koppeling allergie in de tekst, dan vind je een recept voor zowel ei-vrije chocoladecake als ei-vrije biscuit.

Succes ermee!

Tieneke

5

Hoi Tieneke,

Nogmaals bedankt, ik kon het eerst idd niet vinden, dus ben erg geholpen met je 2e bericht.
Ik heb zojuist de ei-vrije chocolade cake gemaakt, is nu aan het afkoelen en de cmc staat nu in de oven!
Kan ik de ei-vrije cake trouwens ook een nachtje invriezen voordat ik het ga vullen etc?

Gr. Radhika

6

Tja, daar vraag je me wat. Gewone biscuit of cake wil nog weleens een beetje beter gaan smaken na een nachtje in de vriezer (minder droog), maar eivrij heb ik zelf nog nooit gebakken. Ik zou het gewoon proberen. Als het daarna te droog lijkt, kun je altijd nog besprenkelen met lekkere vloeistof (likeur, sap, koffie bij de chocolade enz).

Succes er verder mee,

Tieneke

7

Hoi Tieneke,

De taarten waren een succes! mijn barbie was een cmc van melkchocolade gevuld met bokkenpootjesvulling en kokoscrème, de onderlaag was een citroenbiscuit gevuld met citroenkwarktaartvulling en een laag had ik getemperd met een zelfgemaakte citroensiroop. Zelfs de ei-vrije chocoladetaart was goed (een nachtje in de vriezer maakte het inderdaad minder droog), deze was ook gevuld met kokosc]ème.

8

Het lukt me alleen niet om de foto te uploaden