1

Onderwerp: Vierkante springvorm hoeveel stukjes.....

Hallo,

Ik had toen straks de vierkante springvorm van de Xenos in mijn handen en kon er zelf maar 16 stukjes uit tellen.
Maar hoeveel kunnen er ongeveer uit, want misschien tel ik ze wel te groot.
Ik had een 28x 28 cm in mijn handen, en je hebt ze ook van 24x 24, of 26 x 26 cm

Weet iemand hoeveel ik er dan uit krijg?

2

Re: Vierkante springvorm hoeveel stukjes.....

volgens de tabellen hier op de site kan je uit een 25x25 20 stukjes halen. Ligt eraan hoe groot je snijd! Hoe hoger je taart, hoe meer stukjes denk ik.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

hoezo hoe hoger? Dan wordt toch eigenlijk je stukje iets hoger maar toch niet meer stukjes erbij

4

Een redelijk stukje taart is ±5x5 cm. Dat is bij een taart die totaal met vulling en bekleding zeker 10 cm hoog is. Dat is genoeg, een taart is geen maaltijdvervanger. ;)

25x25 is bij mij dus 25 stukjes taart.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

dus die van 28 x 28 cm, zouden ongeveer 28 stukjes uitgaan?

Het was verder wel een lage hoogte maarja er moet dan nog wel vulling bij in

6

chan1985 schreef:

hoezo hoe hoger? Dan wordt toch eigenlijk je stukje iets hoger maar toch niet meer stukjes erbij

Hier bedoel ik mee dat bijvoorbeeld een slagroompunt hoger en kleiner is dan bv een punt van een vlaai.

Je kan, als je de vorm te laag vind de randen ophogen dmv bakpapier, werkt ook prima!
Ik had ook eerst die van de xenos, ben uiteindelijk onder andere overgestapt naar de multisize pan (ik dacht van silverwood?) omdat ik de ronde hoeken niet zo mooi vind en ik met de multisizepan de taart net zo groot kan maken als ik zelf wil door de 2 tussenstukjes.

7

chan1985 schreef:

dus die van 28 x 28 cm, zouden ongeveer 28 stukjes uitgaan?

Volgens de wiskundige berekening gaan er 31 stukjes uit.
28x28=784 cm2
Een stukje van 5x5 is 25cm2
784:25=31,36
En dan precíes goed afsnijden hè.  :P

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Nou Pooh, Als je een lengte of breedte in stukjes van 5 cm snijd, krijg je 5 stukjes van 5 cm en houd je nog een stukje van 3 cm over, over de hele lengte/breedte. Als je die 3 cm er aan 1 kant helemaal af zou snijden, houd je dus nog een taart over van 25x25cm en dus 25 stukjes. + 5 stukjes van 3x5 + 1x 3x3. Toch?

9

CountryIrma multisize pan (ik dacht van silverwood?

hoe zien die eruit en wat kosten ze?

Zijn dat betere dan die van de Xenos?

Ik zou graag 1 vierkante vorm willen hebben, met min. 20 stukjes. Dat zou dan de grootste zijn van alle maten wat ik heb.
Maar als die pannen waar jij het over hebt veel beter zijn, dan moet ik es gaan nadenken of ik niet beter meteen 1 van die koop

10

Het is wel een dure bakpan, maar ik ben er zo blij mee!
Strakke zijkanten, in te bakken van 10-30cm, rechthoek, vierkant maakt niet uit.
Even een linkje:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-4358.html
Maar misschien kun je ook geluk hebben in de vraag en aanbod, had ik ook...

11

Scheila schreef:

Nou Pooh, Als je een lengte of breedte in stukjes van 5 cm snijd, krijg je 5 stukjes van 5 cm en houd je nog een stukje van 3 cm over, over de hele lengte/breedte. Als je die 3 cm er aan 1 kant helemaal af zou snijden, houd je dus nog een taart over van 25x25cm en dus 25 stukjes. + 5 stukjes van 3x5 + 1x 3x3. Toch?

Er bestaan snijschema's waar ze niet de 5x5cm aanhouden, maar wel alle stukjes dezelfde grootte (oppervlakte). Geen idee hoe je dan uitkomt, maar dan hou je ook geen smalle randjes over.

12

Ik heb zelf de vierkante van 25x25 van PME en dan de extra hoge. Ik haal hier 25 stukjes uit, maar hij wordt dan ook mooi hoog. Dus als je dan minimaal 3 lagen vult, heb je aan stukjes van 5x5 cm echt meer als genoeg. Succes met je keuze.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.