1

Onderwerp: Puzzelplaatje overbrengen op taart

Hallo,

Ik heb een vraag en ik weet niet zeker of die al eens gesteld is, maar heb het antwoord in het forum nog niet echt zo kunnen vinden.
Ik begrijp de principes van het puzzelen: je zoekt een plaatje uit, knipt de verschillende delen uit en puzzelt deze weer in elkaar totdat het plaatje zo is als je wilt. Maar dan? Hoe krijg ik het netjes op de taart? Gewoon laten drogen en kan ik het dan zo optillen? Of aan elkaar plakken met wat water of eetbare lijm, laten drogen en dan optillen zodat hij op de taart kan? Of is het de bedoeling dat je hem echt op de taart in elkaar puzzelt en aan de taart lijmt? Bij dat laatste lijkt het me dat dan een hoop dingen, vooral kleine onderdelen weer gaan verschuiven en de vorm kan veranderen of is dit niet zo?

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen en sorry als deze vraag al eerder gesteld is.

2

Re: Puzzelplaatje overbrengen op taart

Ik puzzel op een plastik insteekmapje die ik even licht heb ingevet met crisco (om plakken tegen te gaan).

Als de puzzel dan over moet naar de taart rol ik het mapje er zo onderuit en de puzzel op de taart :+ . Soms lukt het niet helemaal in 1 keer maar je leert snel genoeg hoe het voor jou het handigst is en oe je hem soepel overhevelt.

Succes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Bedankt voor de tip. Ik zal het eens uitproberen!

4

Je kan hem op het hoesje ook even in de vriezer leggen, plaatje blijft dan goed tegen elkaar en door het condens plakt hij gelijk op je taart

5

Soetigheid schreef:

Je kan hem op het hoesje ook even in de vriezer leggen, plaatje blijft dan goed tegen elkaar en door het condens plakt hij gelijk op je taart

Ah goeie tip. Ga beide opties een keer uitproberen! Bedankt :thumb:

Das goeie dat vroeg ik mezelf ook af en lees gelijk goede tips

7

Ik doe hem ook altijd eerst in de diepvries. Als je hem uit de diepvries hebt gehaald, zo snel mogelijk op de taart leggen, want hij wordt al snel weer zacht. Het is wel belangrijk het plaatje direct op de goede plek te leggen, want hij plakt gelijk vast en je kunt hem dus niet zomaar even verschuiven.

8

En echt maar heel even op de vriezer, hooguit een minuutje!
En inderdaad zo snel mogelijk vanuit de vriezer op de taart leggen en zo goed als meteen op de goede plek leggen.

9

Ik snij eerst het hele plaatje uit en puzzel daar op. Je krijgt zo gelijk wat diepte en hebt een stevige puzzel.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

10

Ooh die laatste is ook slim. Had ik nog niet aan gedacht. Ga alles eens een keer proberen! Bedankt voor de tips!

11

TessaBelle schreef:

En inderdaad zo snel mogelijk vanuit de vriezer op de taart leggen en zo goed als meteen op de goede plek leggen.

Je kunt een puzzelplaatje best een hele poos in de diepvries laten, hoeft echt niet maar een minuutje te zijn.

12

Biggeltaart schreef:
TessaBelle schreef:

Je kunt een puzzelplaatje best een hele poos in de diepvries laten, hoeft echt niet maar een minuutje te zijn.

Mijn ervaring met langer in de diepvries was niet zo goed vandaar :)