1 Laatst bewerkt door Joyce01 (03-10-2012 15:33)

Onderwerp: Eetbaar stapelen

Hallo allemaal,

Ik ga proberen om een stapeltaart te maken (ben pas begonnen)maar ik wil de taart graag eetbaar stapelen zodat ik niets van plastic hoef te gebruiken. Iemand tips?

Alvast bedankt!

2

Re: Eetbaar stapelen

Je zou kitkat kunnen proberen, maar heb er zelf geen ervaring mee, dus kan niet zeggen of het werkt.  :/

Verder zul je toch ook echt cakeboard of -drum moeten gebruiken onder je taart. En daar weet ik echt geen 'eetbare' oplossing voor  :nooo

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Bedankt voor je snelle reactie,

Je bedoeld waar de onderste laag op komt te staan? Dat is me bekend. Maar ik maak de taart maar 2 laags dus hoef niets van een bord ertussen te doen toch?

Ik zou er wel een kartonnetje tussen doen anders zit je straks met een doorgezakte taart.

5

Cake is gewoon weg te zacht om zonder ondersteuning te stapelen.

Ook voor het aansnijden is het een stuk makkelijker als er een taartkarton tussen zit.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je geen kartonnetjes of stokjes wilt gebruiken. Heb je daar een specifieke reden voor?

6

Ik weet niet hoe groot de taarten zijn die je gaat stapelen? Mijn ervaring is dat ze heel wat wegen en een board (of 2 à 3 dubbel karton) geen overbodige luxe is  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Grappig is dat. Ik heb laatst een stapeltaart gemaakt van 2 lagen (1x 20 cm en 1x 15 cm) en ik heb er bij het stapelen alleen wat stokjes in gestoken maar verder niks en .... niet doorgezakt!

8 Laatst bewerkt door @ppeltje (09-10-2012 12:29)

Sassyhoneybee schreef:

Grappig is dat. Ik heb laatst een stapeltaart gemaakt van 2 lagen (1x 20 cm en 1x 15 cm) en ik heb er bij het stapelen alleen wat stokjes in gestoken maar verder niks en .... niet doorgezakt!

Dan heb je echt mazzel gehad!   :rolleyes:  ;)  :lol:
Zou inderdaad wel kartonnetjes oid gebruiken tussen de lagen.  :Y
Ik gebruik vaak chocoladesticks om mee te stutten. De aldi heeft momenteel sinterklaassticks waar het ook mee zou kunnen. Tip: wees vooral niet te zuinig met gebruik van de sticks om te stutten!

Dat is toch een TAART waard!

9

Hallo allemaal,

Mijn eerste stapeltaart is een feit, (ik krijg de foto helaas niet geupload  :( ) Bedankt voor al jullie tips!

Groetjes,

Joyce