Onderwerp: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker
Ik heb de Princess Cake Pop maker bij Xenos gekocht en ben ontzettend aan het stoeien geweest met het juiste recept te vinden. Inmiddels is dat gelukt en wil ik dus graag met jullie delen.
CHOCOLADE balletjes
Voor ongeveer 45 balletjes
- 150 gram tarwe patent bloem
- 50 gram cacao
- 7 gram bakpoeder (als je de maatschepjes gebruikt is dit ongeveer 1 1/4 afgestreken theelepel)
- 220 gram suiker (fijne tafelsuiker)
- mespuntje zout
- 1 ei
- 60 ml zonnebloemolie
- 60 ml karnemelk
- 120 ml vers gezette en afgekoelde koffie
- 1 theelepel vanille extract
Zeef de bloem, cacao en bakpoeder boven een kom. Roer er met een garde de suiker en het zout door. je krijgt dan een heel fijne mix van ingredienten. Mix in een andere kom het ei met de koffie, karnemelk, zonnebloemolie en vanille.
Voeg beide mixen bij elkaar en mix 1 á 2 minuten op een lage stand tot je een mooi glad beslag hebt. Eindig nog met 10 seconden op de snelle stand.
Het beslag is erg dun (yoghurtdikte)/ Het handigst is om het beslag in een spuitfles te doen. Bijvoorbeeld die je gebruikt voor poffertjes.
Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. Vet de onderste bolletjes met een kwastje met wat zonnebloemolie in. Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot net onder de rand. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in iets minder dan 4 minuten (3 minuut + 40 seconden om precies te zijn) bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat.
Herhaal dit to je beslag op is. Vergeet niet om voor iedere nieuwe lading het apparaat weer in te vetten.
--------------------------------------------------------------------------------------
VANILLE balletjes
Voor ongeveer 36 balletjes
- 200 gram tarwe patent bloem
- 7 gram bakpoeder (als je de maatschepjes gebruikt is dit ongeveer 1 1/4 afgestreken theelepel)
- 220 gram suiker (fijne tafelsuiker)
- mespuntje zout
- 1 ei
- 60 ml zonnebloemolie
- 180 ml karnemelk
- 1 theelepel vanille extract
Zeef de bloem en bakpoeder boven een kom. Roer er met een garde de suiker en het zout door. je krijgt dan een heel fijne mix van ingredienten. Mix in een andere kom het ei met de karnemelk, zonnebloemolie en vanille.
Voeg beide mixen bij elkaar en mix 1 á 2 minuten op een lage stand tot je een mooi glad beslag hebt. Eindig nog met 10 seconden op de snelle stand.
Doe het beslag in een spuitzak.
Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. Vet de onderste bolletjes met een kwastje met wat zonnebloemolie in. Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot net onder de rand. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in 4 minuten bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat.
Herhaal dit to je beslag op is. Vergeet niet om voor iedere nieuwe lading het apparaat weer in te vetten.
-------------------------------------------------------------------------------------
VANILLE balletjes naar recept van Kaatjuh
Voor ongeveer 20 balletjes
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=204029
- 100 gram BoerencakeMeel van Koopmans (LET op!! niet de mix voor cake!!)
- 100 gram suiker
- 75 gram gezouten roomboter
- 75 gram ei
- eventueel citroenrasp oid
Doe alle ingrediënten in een kom en mix 2 minuten op hoge snelheid.
Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. . Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot aan de rand. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in 4 minuten bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat. Herhaal dit to je beslag op is.
Ik hoefde bij dit beslag de bolletjes van tevoren niet in te vetten. Blijven je bolltjes toch plakken vet de vormpjes voor het vullen dan in met zonnebloemolie.
-------------------------------------------------------------------------------------
Speculaas balletjes met de funcake mix
Voor ongeveer 32 balletjes
- 300 gram Funcakes mix voor cupcakes
- 30 gram speculaaskruiden
- 150 gram gezouten roomboter
- 3 medium eieren
Doe alle ingrediënten in een kom en mix 4 minuten op lage snelheid.
Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. Vet de onderste bolletjes met een kwastje met wat zonnebloemolie in. Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot aan de rand en dan een kleine kop er op. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in 4 minuten en 20 seconden bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat. Herhaal dit tot je beslag op is. Vergeet niet om voor iedere nieuwe lading het apparaat weer in te vetten.
TIP: vervang de speculaaskruiden door kaneel en je hebt kaneelballetjes