1

Onderwerp: Wie weet wat er niet helemaal goed gaat

Ik heb the Mat gekocht en ik vind het super werken. Het uitrollen van de fondant gaat makkelijk en je legt het makkelijk op de taart. Daarna haal ik de 2e laag eraf en het ligt glad en mooi over der rand, maar nu komt het. Ik kan nu niet neet met een smoother de taart verder glad maken en de randen gladder maken. Het lijkt of het fondant iets zweet. Doe ik iets niet goed, of is dat een nadeeltje van the Mat? Wie weet hoe ik de taartranden nu nog wel netjes glad kan krijgen?

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

2

Re: Wie weet wat er niet helemaal goed gaat

je doet niets verkeerd volgens mij.
ik heb ook de mat en kan idd ook niet smootheren

ik bestuif de taart dan lichtjes met poedersuiker en dan gaat het wel!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Misschien heel even wachten zodat het wat uitdroogt? Als je gewoon op suiker uitrolt, maakt dat de fondant altijd al wat droger, waardoor je meteen kunt smootheren. Maar als je tussen plastic uitrolt, mis je het drogingsmoment. Iets om te proberen?

Tieneke

4

Ik heb The Mat niet maar heb wel eens met een stuk doorzichtig tafelzeil een lap op de taart gelegd (moest een soort tafelkleedje worden wat ik al precies rond had gesneden en precies goed op de taart moest komen). Dan wordt dus de onderkant de bovenkant. Ik weet niet hoe het met fondant is maar mijn marsepeinen bekleding vond ik niet mooi. Veel te glimmend en dit bleef zo. Ik denk dus dat het idd een soort van zweten is, wat dus niet te smootheren is. Inderdaad een nadeel van The Mat. Ik hou het bij de lap met mijn rolstok op de taart leggen  ;)

5

Ik dacht ook al dat het aan de 'droogtijd' lag. Ik ga zeker proberen het fondant iets te laten drogen. Blijf wel de mat gebruiken, want ik vind het super handig om grote taarten mee te bekleden.
Bedankt voor het meedenken

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT