1

Onderwerp: Wat gebruiken i.p.v. merengue poeder voor R.I.?

Het recept van de Koekenbakker voor R.I. is als volgt.

700 gram suikersbakkerspoeder
5 eetlepels merengue poeder
1 theelepel cream of tartar (of wijnsteenzuur)

Nu heb ik onlangs begrepen dat merenguepoeder een beetje onzin is (en duur, het is gewoon suikersbakkerspoeder met eiwitpoeder???) dus vraag ik me nu af hoe je dit recept kunt omzetten in het gebruik van eiwitpoeder i.p.v. merenguepoeder.

weet iemand dit?

Gr. dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Wat gebruiken i.p.v. merengue poeder voor R.I.?

Het recept van de Koekenbakker voor R.I. is als volgt.

700 gram suikersbakkerspoeder
5 eetlepels merengue poeder
1 theelepel cream of tartar (of wijnsteenzuur)

Nu heb ik onlangs begrepen dat merenguepoeder een beetje onzin is (en duur, het is gewoon suikersbakkerspoeder met eiwitpoeder???) dus vraag ik me nu af hoe je dit recept kunt omzetten in het gebruik van eiwitpoeder i.p.v. merenguepoeder.

weet iemand dit?

Gr. dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Recept doet er niet toe.

Je neemt suikerbakkers poeder en eiwit dat klop je stijf.
Dit mengsel moet voor het opkloppen vloeibaar zijn.
Al je spullen moeten VETVRIJ zijn.

En als het spuitbaar is doe je er een beetje citroenzuur of citroensap bij.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

Ik gebruik het recept van hier, met eiwitpoeder en een beetje citroenzuur.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

ik gebruik liever geen rauw eiwit

6 Laatst bewerkt door Natty's Funky Cakes (17-10-2012 18:33)

sorry, niet goed gelezen.  :o

Groetjes Natasja!

7 Laatst bewerkt door marijetje (17-10-2012 18:39)

ik gebruik altijd dit recept

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/

en dan ipv water citroensap is ie net dat zoete zoete kwijt!

maar volgens mij zei ze ook op de workshop dat je best eiwitpoder kunt gebruiken maar dat je dan wel een scheutje citroensap moet gebruiken voor het zuurtje

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

8

Ik heb je dubbele topics samengevoegd tot 1.......

RI heeft niet zoveel met Bakken&Vullen te maken...............[MOVE] -> decoreren.

9

Karin09 schreef:

Ik heb je dubbele topics samengevoegd tot 1.......

RI heeft niet zoveel met Bakken&Vullen te maken...............[MOVE] -> decoreren.

Heb ik een dubbel topic dan? Naar mijn idee maar 1x geplaatst. Wel in het verkeerde onderwerp ja.....sorry :o

10

Dolfijn schreef:

Nu heb ik onlangs begrepen dat merenguepoeder een beetje onzin is (en duur, het is gewoon suikersbakkerspoeder met eiwitpoeder???)

Verkeerd begrepen, meringue poeder is eiwitpoeder, zit geen suikerbakkerspoeder door hoor. Als je geen rauw eiwit wilt gebruiken zul je òf meringue poeder, òf eiwit poeder òf gesteriliseerd eiwit moeten gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Marianne schreef:
Dolfijn schreef:

Nu heb ik onlangs begrepen dat merenguepoeder een beetje onzin is (en duur, het is gewoon suikersbakkerspoeder met eiwitpoeder???)

Verkeerd begrepen, meringue poeder is eiwitpoeder, zit geen suikerbakkerspoeder door hoor. Als je geen rauw eiwit wilt gebruiken zul je òf meringue poeder, òf eiwit poeder òf gesteriliseerd eiwit moeten gebruiken.

Wat is dan het verschil tussen Merengue poeder en eiwitpoeder? Er zit nogal een prijsverschil in en bij de Bootcamp R.I. tijdens T&T kwam het aan bod.
Dus mijn vraag is eigenlijk hoeveel eiwitpoeder je moet gebruiken als je de hoeveelheid merenguepoeder hierdoor wil vervangen. Is dat dan gewoon 1 op1?

12 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (17-10-2012 19:39)

lang delftje schreef:

Recept doet er niet toe.

Je neemt suikerbakkers poeder en eiwit dat klop je stijf.
Dit mengsel moet voor het opkloppen vloeibaar zijn.
Al je spullen moeten VETVRIJ zijn.

En als het spuitbaar is doe je er een beetje citroenzuur of citroensap bij.

Dit begrijp ik niet zo...
Wat bedoel je precies?

Want als je dit opgeklopt heb je meringue, dat is heel anders dan ri, dan is het zo schuimig dat je nooit meer ri van kan maken

Overigens mis ik overal het water   :think:

I never met a calorie I didn't like....

Dolfijn schreef:
Marianne schreef:
Dolfijn schreef:

Wat is dan het verschil tussen Merengue poeder en eiwitpoeder? Er zit nogal een prijsverschil in en bij de Bootcamp R.I. tijdens T&T kwam het aan bod.
Dus mijn vraag is eigenlijk hoeveel eiwitpoeder je moet gebruiken als je de hoeveelheid merenguepoeder hierdoor wil vervangen. Is dat dan gewoon 1 op1?

Ja dat kan je volgens mij gewoon 1 op 1 vervangen. Ik vind vooral het voordeel van meringue poeder dat het niet zo stinkt als eiwitpoeder

I never met a calorie I didn't like....