Wat een grappige reactie, te zout
.. met de manier hoe jij bakt
. Das in ieder geval niet te zout! Waarschijnlijk zelfs hartstikke lekker, als je alle vullingen zelf maakt.
Maar om toch hun feedback even serieus te nemen, ze zullen er misschien iets mee bedoelen aan te vlak, wrang, bepaalde nasmaak.
Ik kan op het volgende komen, maar (!!) dit is natuurlijk erg smaakgevoelig, dus zie het niet als kritiek, gewoon wat opties waar ik zelf aan denk..
- Biscuit; grappig genoeg kan juist een snufje zout de smaak van zoet of vanille versterken, dan smaakt hij iets minder vlak, wat sommigen lekkerder vinden. Ik gooi er zelf ook nog wel eens een pietsje vanillesuiker in (van echte vanille, getrokken door gewone suiker te mengen met vanillestokjes en dit in een pot een tijd te laten staan.)
- Aardbeien; Er is wel groot verschil tussen aardbeien. Momenteel zijn ze uit het seizoen, dus niet van de volle grond, maar gekweekt of geimporteerd. Hoewel ze zoet kunnen zijn, kunnen ze ook wel eens een wat wrange nasmaak hebben.
- Banketbakkersroom: heerlijk zelfgemaakt!! Weet niet of je de vanille vergeten bent op te schrijven, of dat hij er wel in zat, maar zonder vind ik de smaak wat vlak en met echte vanille, door deze te laten trekken in de melk, is ie echt verrukkelijk. Echte vanille is ook een heel groot verschil met vanillesuiker uit die zakjes. Dat is namelijk geen vanille, maar vanilline en smaakt voor mij zelf wat kunstmatiger, bijna wat plastic-achtig.
- Boter; zweer zelf bij echte roomboter, vind ik persoonlijk (dus zal niet voor iedereen gelden) veel lekkerder dan pakje zeeuws meisje. Dit is wel een echt andere botersmaak, roomboter smaakt veel voller en romiger, zeeuws meisje..
Misschien moet je eens kijken op de ingredientenlijst van zeeuws meisje, of er behalve boter nog iets aan toegevoegd is. Goede roomboter bevat alleen maar boter, niks erbij.
Nou, ja, het zijn maar wat gedachten, smaak is erg persoonlijk en wat de één belangrijk vind, vind de ander niet eens lekker. Dus doe er mee wat je wilt.
Trouwens; als je nog een nieuw taartje bakt straks: bebogeen smaakt heel sterk, dus weet niet of je dan nog goed de rest kunt beoordelen op hun smaak... Wél lekker natuurlijk.