1

Onderwerp: Taart voor Bobo-fan

Een vriendin vroeg of ik een taart wilde maken voor de verjaardag van haar zoontje. De jarige wilde een Bobo-taart. Dit was pas mijn tweede puzzelplaatje, dus een hele uitdaging.
Toevallig moest ik dit weekend ook 30 cupcakes bakken en nog een andere taart, Het waren mijn eerste taartopdrachten. Maar met een goede planning moest het goed gaan. Helaas raakte mijn mixer oververhit waardoor ik mijn biscuit weg heb moeten gooien. Toen zakte de moed me wel even in de schoenen... Toch maar weer eieren en een mixer bij de buurvrouw geleend (maar die deed het ook niet  :( ). Uiteindelijk toch maar mijn eigen mixer nog gebruikt...
Ondanks alle ellende ben ik wel tevreden met het resultaat. De taart heeft op verzoek van de jarige een vulling van 'sokolade', verder een laag aardbeienjam en een laag slagroom. De jarige kwam hem net ophalen en was er erg blij mee. Ik heb zelfs een mooie bos bloemen van hem gehad, schattig toch.
Bedankt voor het kijken en ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat.

http://1.bp.blogspot.com/-hU4ZLnWCgJE/UH2TTdGxUYI/AAAAAAAACI0/C2f221t5EKw/s1600/Desktop9.jpg

2

Re: Taart voor Bobo-fan

Dat is een hele mooie vrolijke bobo-taart  :thumb:

3

Mooi gepuzzeld!! :thumb: En jee wat een stress zul je hebben gehad...

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

4

Ik vind hem enig.En al die kleuren zo vrolijk :thumb:
Dat is  mijn angst dat de mixer het begeeft....denk er altijd aan tijdens het mixen :s

5

Super leuk. Vooral erg vrolijk en mooi gepuzzeld!

6

appeliete schreef:

Dat is  mijn angst dat de mixer het begeeft....denk er altijd aan tijdens het mixen :s

bedankt voor jullie complimenten.
mijn mixer werd ook altijd zo heet, en ik heb begrepen dat de meeste handmixers niet langer dan 5 min achter elkaar mogen mixen. het beestje was ook al 14 jaar oud. ik heb er nu een met een mengkom, geen dure hoor, dus ben benieuwd hoe dat lukt! er staat in ieder geval niets in de gebruiksaanwijzing over niet lang mogen mixen....

7

Mooi geworden !!

8

Manoa schreef:

Mooi gepuzzeld!! :thumb: En jee wat een stress zul je hebben gehad...

bedankt voor het compliment! het viel gelukkig mee met de stress. ik baalde meer heel erg dat ik opnieuw moest beginnen  :(

9

mooi gedaan hoor

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

10

Ooooo ik vind hem leuk!!!

11

renata2 schreef:
appeliete schreef:

mijn mixer werd ook altijd zo heet, en ik heb begrepen dat de meeste handmixers niet langer dan 5 min achter elkaar mogen mixen. het beestje was ook al 14 jaar oud. ik heb er nu een met een mengkom, geen dure hoor, dus ben benieuwd hoe dat lukt! er staat in ieder geval niets in de gebruiksaanwijzing over niet lang mogen mixen....

Ja die heb ik ook wel maar(ook een geen dure )bij die van mij blijft er vaak zoveel in de kom wat niet gemixt is??Tussendoor schep ik het dan wel ff door maar toch,die van mij kan niet langer dan 10 min trouwens.

12

appeliete schreef:
renata2 schreef:
appeliete schreef:

Ja die heb ik ook wel maar(ook een geen dure )bij die van mij blijft er vaak zoveel in de kom wat niet gemixt is??Tussendoor schep ik het dan wel ff door maar toch,die van mij kan niet langer dan 10 min trouwens.

o, hoop dat ik daar geen last van heb  :s . van de week ga ik hem maar eens uitproberen.

13

Mooi en leuk al die felle kleuren.