1

Onderwerp: is deze bloemenpasta meteen klaar voor gebruik?

Als je dit recept volgt, is het dan meteen klaar voor gebruik of moet het eerst rusten (en zo ja, hoe lang ongeveer).

Bloemenpasta uit boek van Helen Penman Fodant decoraties:
Ingedienten:
1 tl gelatinepoeder
1 tl wit plantaardig vet (zoals crisco)
5 tl koud water
225 g poedersuiker
Werkwijze:
Doe de gelatine, het plantaardig vet en water  in een kleine pan met dikke bodem en verwarm op laag vuur tot het vet en de gelatine zijn opgelost en de vloeistof helder is.
Meng geleidelijk de poedersuiker erdoor tot het mengsel een bal vormt.
Kneed de overgebleven poedersuiker (en indien nodig wat extra poedersuiker) erdoor tot de bloemenpasta glad en buigzaam is.

2

Re: is deze bloemenpasta meteen klaar voor gebruik?

dit recept geb ik zelf nog nooit gemaakt, maat het recept war ik weleens gebruik kan ik meteen gebruiken of anders heef goed inpakken, want het droogt heel snel uit.

Ik kan het recept nu niet opzoeken, maar volgens mij komen de 2 recepten aardig op hetzelfde neer.
Ik zou het maken en dan kijken of het meteen bruikbaar is.

3

Ik ken dit recept niet, maar staat er in het boek niet bij of je het moeten laten rusten of meteen kan gebruiken?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Ik had een vraag hier geplaatst, maar kan hem niet terugvinden. Ik heb dit recept geprobeerd, maar de pasta werd keihard. Wat doe ik verkeerd?

Groeten, Christina

5

In het boek stond niets over laten rusten of niet.

Gisteren heb ik het gemaakt, en mijn ervaring was dat ik het nog niet direct kon gebruiken.
Na een uurtje of 8 rusten ging het beter maar nog beter is om langer te laten liggen.

Hij voelt niet keihard. Je moet het wel eerst weer goed doorkneden.

@moriarty: was er echt niets mee te beginnen? Het is namelijk wel normaal als de bloemenpasta heel hard wordt, zie bijv.  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=181576

Was het meteen al te hard?
Misschien minder poedersuiker toevoegen??? Geen idee hoor, ik heb zelf nog maar weinig ervaring met bloemenpasta.

Was het later te hard?
Heb je het wel goed (=dubbel) verpakt?

Hoe heb je het bewaard, in de koelkast?
Want deze pasta kan buiten de koelkast worden bewaard en blijft in de diepvries 6 maanden goed...