1 Laatst bewerkt door GriePies (16-10-2012 16:23)

Onderwerp: Funcakes biscuitmix hoe moet het eruitzien?

Misschien een hele domme vraag:

Ik heb tot nu toe altijd het recept voor biscuit 2 van deze site gebruikt, maar vond het de laatste paar keren erg droog. Dus ik dacht laat ik dan toch maar de mix gebruiken van funcakes (ik zag dat velen die hier gebruiken). Nu ben ik gewend dat het beslag er na het mixen een beetje lobbig uit moet zien. Net heb ik de biscuitmix gebruikt van funcakes en deze was, nadat ik het netjes had gemixt zoals op het pak stond, nog echt heel vloeibaar. Is dat bij de mix altijd zo, of hoort hij er ook lobbig uit te zien en heb ik iets verkeerd gedaan?

Groetjes

P.s. Zie dat hij ook niet echt omhoog komt....

Re: Funcakes biscuitmix hoe moet het eruitzien?

een niet gevraagde vraag is pas dom ;)

bij mij is het altijd stevig zodat ik het in principe op zijn kop kan houden...

hoeveel minuten en op welke stand heb je gemixt? (heb je een handmixer of een machine)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

3

Ik gebruik een machinemixer (Bosch mum 52 nog wat) heb 8 min gemixt op stand 4 dat is het hoogste en 3 min op stand 1 het laagste. Heb 1ei gebruikt want was maar klein vormpje (12 cm blanda).

4

Bij mij ziet de gemixte mix eruit als: tussen yoghurt en kwark in. Heel dik dus.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

5

Bij mij was hij echt niet dit meer yoghurt-achtig

ik doe altijd (maar ik heb een handmixer) 10  min hardste stand en daarna nog minuut a 2 minuten zachte stand..  en heb dan het zelfde als henriette

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

7

Oké ik ga het nog eens proberen en dan wat langer mixen...

8

misschien teveel water? Er hoeft echt maar heeeeeeeeeeeel weinig water bij de mix.
Ik mix 8-10 minuten met kenwood machine op hoogste stand.

Lauwwarme eieren (geen koude!), de mix en ietsie pietsie water.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

ik heb ook altijd eieren op kamer tempratuur (geen koude) en inderdaad niet te veel water (ik hou eigenlijk altijd het tabel hier op de site als graadmeter)

10

Ooh ik ben een enorme sukkel, heb het probleem gevonden: veel te veel water. Ik had ipv 6,5 ml er 65 ml water bij gedaan. Gek hè dat het dan niet stevig wordt  :grr:

nee je ben geen sukkel je heb een leermoment gehad ;) die fout maak je noooooit meer  :D

12

Dat is waar :)  ben benieuwd hoe die smaakt als hij klaar is. Mix is wel luchtig nu idd  :D

13

Misschien is er niets aan de hand als je een klein biscuitje bakt.
Bij een klein biscuit zal het teveel aan water makkelijk verdampen.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

14

Nou tweede keer gebakken, nu met de juiste hoeveelheid water en hij is gelukt. Kwam ook mooi omhoog, had alleen een beetje een ei aan de bovenkant, maar dat is weer ingezakt doen ik hem uit de vorm haalde en ondersteboven op mij rooster heb laten afkoelen. En vind hem inderdaad lekkerder dan biscuit 2. Het is een stuk minder droog!