1

Onderwerp: Bolle Buik Taart & Mini Baby Taartjes

Hi allemaal,

Dit is mijn eerste post hier, spannend!

Ik heb twee weken terug mijn eerste bolle buik taart gemaakt, met twee mini taartjes voor de omatjes.
Ik ben er erg trots op, aangezien ik nog nooit een cursus heb gevolgd. Maar er moet nog veel verbeterd worden! (De taarten waren bijv. een beetje ingezakt:()

Het is chocoladebiscuit met slagroom en kersenvlaaivulling.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/523142_10151192482119265_359036217_n.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/536003_10151192481809265_583378943_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/603256_10151192482534265_471124660_n.jpg

2

Re: Bolle Buik Taart & Mini Baby Taartjes

Ziet er allemaal heel lief uit!!! :thumb:  :Y  Dat het ingezakt is, lijkt mij dat het niet helemaal gaar was....

3

Dankje!!

De taart was wel goed gaar, ik heb het wel vaker gehad.
Ik probeer goed op te letten, met de baktijd en graden. maar toch zakken de taarten soms een beetje in.

4

Blijven mooi om te zien. Je hebt de kleding erg leuk gemaakt.  :thumb:

5

CarolMaylyn schreef:

Dankje!!

Ik probeer goed op te letten, met de baktijd en graden. maar toch zakken de taarten soms een beetje in.

Hmmmm.....Misschien dat iemand anders een goede tip heeft, zodat ze niet meer inzakken. Ik zou het zelf niet weten. :nooo

6

kweenie schreef:

Blijven mooi om te zien. Je hebt de kleding erg leuk gemaakt.  :thumb:

Dankje!! =D

7

Pandora schreef:
CarolMaylyn schreef:

Dankje!!

Hmmmm.....Misschien dat iemand anders een goede tip heeft, zodat ze niet meer inzakken. Ik zou het zelf niet weten. :nooo

Ik hoop het! Over 3 weken mag ik nog een bolle buik taart maken, ik ga eerst even wat rondvragen. :)

8

Ach wat lief  :D

9

ik vind je taarten erg mooi, vooral die met de dikke buik.
ik laat mijn taart in de oven afkoelen, met het deurtje open, tegen het inzakken. bij mij helpt dit goed en de biscuit droogt er (alhoewel sommigen anders beweren) niet van uit.

10

Bedankt voor de complimentjes! :)

En voor de tip renata! Ik ga het de volgende keer uitproberen.

11

Dat heb je echt ontzettend leuk gedaan

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

12

Bedankt!!

13

Vind dat je het mooi gedaan hebt

14

Dankje!  :)

15

Prachtig!! ik heb ook meteen die schalen gehaald bij de Ikea. Ga het ook proberen......

16

Dankje! Leuk! Succes, en wel een foto in de parade plaatsen!  :)

17

Hai CarolMaylyn,

Je taarten zien er super uit !!! Knap hoor.

Het inzakken van je taart kan komen doordat de taartvulling niet overal evenhoog is. Vaak zakt je taart dan iets in.
Als je een dijkje botercreme spuit dan kun je de hoogte van het dijkje aan houden als vulling hoogte.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Anders kun je me altijd een berichtje sturen.

Veel liefs van Suus

To much off a good thing, can make something wonderfull.....

18

susannah schreef:

Hai CarolMaylyn,

Je taarten zien er super uit !!! Knap hoor.

Het inzakken van je taart kan komen doordat de taartvulling niet overal evenhoog is. Vaak zakt je taart dan iets in.
Als je een dijkje botercreme spuit dan kun je de hoogte van het dijkje aan houden als vulling hoogte.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Anders kun je me altijd een berichtje sturen.

Veel liefs van Suus

Hi, dankje voor het complimentje en de tip! Ik zal het zeker onthouden. Het inzakken van de taart gebeurd eigenlijk soms al in de oven of als ik de taart eruit heb gehaald. Ik doe de oven tussendoor niet open, want ik weet dat dat ook ervoor kan zorgen dat hij inzakt. Als je nog tips hebt daarvoor dan hoor ik het graag!! Liefs Carol

19

Hai CarolMaylyn,

Mag ik vragen welke biscuitmix je gebruikt ?
Bij de biscuitmix van funcakes is het belangrijk dat je echt 8 minuten mixt, omdat je biscuit dan luchtiger wordt. Na 8 minuten mixen op hoge stand de mixer nog 2 minuten op de lage stand laten mixen. De oven dan op 160 graden afhankelijk van welke oven je hebt natuurlijk. Het kan ook zijn dat de tempratuur van je oven toch niet goed is. Ik heb het met mijn oven ook uit moeten proberen, wat het beste resultaat bereikte. Er zijn wat bescuitjes ter proef doorheen gegaan, maar het is uiteindelijk de moeite waard geweest :-)

Veel liefs van Suus

To much off a good thing, can make something wonderfull.....