1

Onderwerp: marsepein soepel maken

ik vind het kneden van marsepein echt zwaar. nu lees ik dat sommige mensen de marsepein even in de magetron doen zodat hij soepeler wordt. maar ik heb geen magnetron  :( . kun je de marsepein ook op de verwarming leggen (eventueel met een bordje  eronder) of krijg je dan juist scheuren? want ik lees ook vaak dat je met warm weer snel scheuren krijgt, en dat heb ik zelf ook al eens ervaren, dus ik vraag me af of dat dan ook het geval is? bedankt voor jullie reacties!

2

Re: marsepein soepel maken

Ja op de verwarming kan ook wel even. Van de magentron gaat ie ook iets scheuren hoor, maar daarna moet je hem altijd goed door blijven kneden! dan is dat zo weer weg.

Ik heb een nieuwe deegroller van de tupperware: die kun je vullen met (warm) water, ideaal. hij is lekker zwaar, dus hoef je niet veel kracht te zetten. met warm water heb je zo de marsepein uitgerold!!
(16 euro)

Voorheen was dit ook mijn enige obstakel van het taartbakken, maar ben helemaal verholpen! :)

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

3

Re: marsepein soepel maken

bedankt voor je reactie. dan ga ik het toch maar op de verwarming proberen. en daarna hopelijk makkelijker kneden  :)