1

Onderwerp: speculaascake

Mijn broer wil graag een cake met speculaassmaak. Iemadn een idee of je gewoon speculaaskruiden door je cakebeslag kan doen? Ik bak altijd de wolkencake en dan gewoon naturel, kunnen daar die kruiden dan doorheen? En zoja, hoeveel ongeveer?

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: speculaascake

Lees ff mee, ben ook benieuwd

3 Laatst bewerkt door Queen (14-10-2012 09:17)

Ja hoor. Gewoon een eetlepel koek- en speculaaskruiden door je beslag mixen. Ik maak alleen altijd zelf beslag en niet van een pakje, maar denk niet dat dat wat uitmaakt.

Ik doe dit in een recept van 125 Gr. Boter, suiker etc. Voor 12 cupcakes

4

Ok, dank je wel, ga het gewoon een keer proberen. Ik (en iedereen om mij heen ook) vind de cake van wolken gewoon echt heel lekker en met vulling qua luchtigheid ook precies goed, aangezien daar altijd mijn probleem ligt als ik het zelf maak

5 Laatst bewerkt door djehr (15-10-2012 19:28)

Het beste is om 10 % van de bloem te vervangen door speculaaskruiden. Je kunt het er ook bij doen (10 %) maar dan wordt de cake iets droger.

Op deze manier kun je verschillende smaken maken: chocolade door cacao toe te voegen (wel een extra ei toevoegen omdat door de cacao je cake minder rijst), kaneel voor kaneelcake, en gemberkoekkruiden voor kruidcake.

kan makkelijk al zag ik bij spullen voor je taart wel een mix voor zo'n cake.. ik was bijna in de verleiding gekomen :P

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

Weet je wat ook lekker is...en gaat goed bij je taart  :D ..speculaas cakepops en dan in de chocolade dippen!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=205544

8

@djer: ik maak cake van een kant en klaar pak, dus dat is een beetje lastig om de bloem gedeeltelijk te vervangen ;)