1 Laatst bewerkt door Suikerbol (14-10-2012 23:13)

Onderwerp: Help... Oven & Droogkast

Laatst heb ik een workshop gedaan van de Koekenbakkers en vandaag aan het knutselen geweest. Nu is het de bedoeling dat de koekjes na het drogen van de icing (6-8 uur) nog 50 min in de oven gaan op 50 graden met de deur op een kier zodat het een droogkast word. Alleen loop ik tegen het volgende probleem aan;

mijn oven UIT gaat zodra de deur open gaat :-((

En op deze manier geen droogkast. Heeft iemand een oplossing hiervoor, of eens tegen hetzelfde euvel aangelopen of een idee??

Heb al gezocht op internet en in het boek vd Koekenbakkers maar helaas.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groetjes Ilona

Re: Help... Oven & Droogkast

Ik heb hetzelfde probleem en heb ze maat gewoon in een dichte over van 40 graden gelegd... En dat is gelukt!
Dus gewoon even proberen met 1 of 2 koekjes!

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

3

Hoi

Zie ook
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=208115

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

4

Hoi, ik heb dit 'probleem' ook en heb het aan Marielle gevraag op de beurs van T&T.
Gewoon af en toe de deur even openen (ca. 30 sec.) en dan weer dichtdoen was haar antwoord. Het vocht moet even wegkunnen.
Mijn man is zelfs van mening dat de moderne ovens het vocht afvoeren door het ventilatiesysteem.
Ik heb ook al eens geprobeerd de deur gewoon dicht te laten en beide methodes werkten prima.
Dus opgelost!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

Bedankt voor de tips!! Ik ga het de volgende keer uitproberen om de deur af en toe te openen. Ik ben nu met m'n koekjes naar m'n vriendin gegaan en heb ze in haar oven gedaan ;-)).

Enne, mijn ega was ook van mening dat het vocht uit onze oven vanzelf afgevoerd word. Haha.