Onderwerp: tip! eindelijk geen roosterafdruk meer in je kapsel

ik kreeg elke keer een afdruk van het rooster in mijn taart.
ik stortte mijn kapsel altijd meteen uit nadat ik het uit de over had gehaald, op een rooster. zo'n mooi kapsel en later zaten er strepen in..

nu heb ik daar geen last meer van :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O6LVPUBI-1.jpg

ik gebruik nu een spat-deksel, gekocht bij de blokker en het kostte bijna niets. mijn kapels blijven nu mooi ;)

2

Re: tip! eindelijk geen roosterafdruk meer in je kapsel

dat is idd een goede tip van je. :thumb:  :thumb:
volgens mij heb ik nog ergens zo'n ding liggen.... :think:

groetjes yvon

3

:thumb: Lekker simpel en goed idee!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

Goed idee! :thumb:

5

is het erg dan als op de onderkant van de taart ´strepen´ zitten :) ,en kan de warmte hier goed mee weg?

zomaar wat bij mij op kwam :)

6

Maar wat maakt het uit als er strepen onder je taart zitten? Ik zie het probleem niet!

Je kunt hem toch gewoon storten op je aanrecht en daarna omdraaien en op een rooster zetten?

Jacqueline

7

Ik vind het heel goed bedacht!
Of het nou uitmaakt of niet, ik heb er ook last van en vind dit echt slim!
En waarom zou de warmte niet wegkunnen?
Er zitten allemaal kleine gaatjes in een spatdeksel ( tenminste wel in deze)waardoor de warmte dus nogsteeds prima weg kan.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

8

Goeie! Ga hem meteen kopen vanmiddag

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

9

't Is een goeie tip :Y
Ik stort hem altijd op mijn rooster. Dan heb je strepen ja. Maar het wordt toch de onderkant, dus vind ik dat niet erg.
Wat ik wel bijna altijd heb is dat mijn biscuit aan het rooster plakt.
Hij is wel altijd goed gaar. Maar door het plakken trek ik hem wel kapot. De bovenste laag blijft meestal aan mijn rooster hangen.
Wat kan ik daar dan aan doen??

Groetjes Gerien

10

grietje schreef:

Ik stort hem altijd op mijn rooster. Dan heb je strepen ja. Maar het wordt toch de onderkant, dus vind ik dat niet erg.
Hij is wel altijd goed gaar. Maar door het plakken trek ik hem wel kapot. De bovenste laag blijft meestal aan mijn rooster hangen.

Tijdens het afkoelen aantal keer oppakken en kwart draaien.

11

Eerlijk gezegd laat ik ze nooit zomaar afkoelen op een rooster/het aanrecht. Al na een paar minuten doe ik hem in een plastic zak en na een paar uur is 'ie dan afgekoeld. Zo droogt 'ie ook niet uit.

Jacqueline

12

grietje schreef:

Ik spray altijd die anti aanbak spray eerst op mijn rooster voordat ik mijn taart erop laat afkoelen, hier helpt dat goed tegen het plakken

ik strooi wat suiker op het spatdeksel om plakken te voorkomen

14

grietje schreef:

Dan heb je 'm waarschijnlijk een paar minuten te vroeg uit de oven gehaald. Iets langer bakken en dan heb je daar waarschijnlijk geen last meer van.

15

heb eigenlijk ook nooit last van plakken aan het rooster, en doet ie het wel (een beetje), dan heeft de hond weer een gelukkie ;)

@knollie: warmte kan wel weg, maar door veel kleinere ruimte dan bij gewoon rooster, koelt dus langzamer af, maar erg hoeft dat niet te zijn.

ik doe de taart meestal in een (schone :) ) theedoek na een minuutje of 10, maar zoals yakefrank zegt, is in plastic misschien beter , tegen het uitdrogen.
krijg je dan niet teveel condens trouwens?

16

omakneeltje schreef:

ik doe de taart meestal in een (schone :) ) theedoek na een minuutje of 10, maar zoals yakefrank zegt, is in plastic misschien beter , tegen het uitdrogen.
krijg je dan niet teveel condens trouwens?

Ja, er ontstaat wel wat condens, maar ik vind het geen probleem! Ik zou zelf geen theedoek gebruiken, want die onttrekt weer vocht uit het kapsel, waardoor 'ie droger wordt.

Jacqueline

17

ok, bedankt, ga ik ook eens proberen. (direct in plastic dus :) )

18

super bedankt voor deze super tip morge naar de blokkerrrr

gr trien

Ik vind het ook slim!
Maar ik snijd het onderste stuk altijd een laagje af, omdat het nooit helemaal recht is.
Heb dus ook geen last van strepen  ;)

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

20

Zo doe ik het ook altijd :D
Ook reuze handig om een pan mee af te gieten.
Als je biscuit nog plakt heeft het inderdaad een paar minuten te kort in de oven gestaan.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.