1

Onderwerp: Alles ging mis!!

Even mijn frustratie uiten!  :s 

Wat er mis kon gaan ging ook mis, mijn taart gebakken zag er goed uit. Maar kwam niet uit het bakblik! Dus maar opnieuw gebakken. Deze keer goed gelukt. Ik had voor het eerst voorgekleurde marsepein gebruikt (wit) wat is dat korrelig... Het scheurde aan alle kanten:( dus maar weer opnieuw. Ik had de taart maar veilig in de vriezer gezet en de poppen gaan boetseren. Haal ik de taart uit de vriezer loopt alle gekleurde fondant uit :( hij moet om 5 uur weggebracht worden.. Ga hem maar gauw opknappen. Zo niet tevreden :(

2

Re: Alles ging mis!!

Waarom zet je hem in de vriezer?

Veel taart plezier

3

Omdat ik de taart niet 3 dagen zo kan bewaren wordt de taart ook niet lekkerder op ;)

4

Als je er volledig fondant of marsepein over doet, dan is de taart "luchtdicht" verpakt en dan is hij wel 3 dagen houdbaar hoor.

5 Laatst bewerkt door djehr (14-10-2012 20:06)

Pyrrha schreef:

Als je er volledig fondant of marsepein over doet, dan is de taart "luchtdicht" verpakt en dan is hij wel 3 dagen houdbaar hoor.

Dat zou ik heel misscien voor eigen gebruik nog wel doen maar zou absoluut geen 3 dagen oude taart aan een ander willen geven. :nooo  :nooo

Ik denk dat je de taart te snel hebt laten ontdooien. Om te voorkomen dat er door het temperatuurverschil teveel condens ontstaat moet je een ingevroren taart 24 uur laten ontdooien in de koelkast. Anders loop je het risico dat het te snel gaat. Dan wordt de taart te nat en smelt de fondant.... :/

Hoop dat je het nog een beetje hebt kunnen bijwerken...

6

hi     bij mij is de hele bodem mislukt    .....   en bij mijn dochter ook    ....geen idee waarom  het lijkt op een pannekoek en smaakt ook zo

zonde van die 5 eieren en het gebruik van de oven    en ook erg ontmoedigend     als jullie het kunnen moeten wij het toch ook kunnen?

7

Ik zou idd ook geen 3 dagen oude taart aan iemand willen geven.

Djehr ik denk dat ik de taart idd te snel heb laten ontdooien. Heb hem nog wel goed bij kunnen werken gelukkig!

8

Wendyver schreef:

Djehr ik denk dat ik de taart idd te snel heb laten ontdooien. Heb hem nog wel goed bij kunnen werken gelukkig!

Maar dat doe je dus wel... Alleen heb je hem tussentijds in de vriezer gehad...  :think:

Dat is toch een TAART waard!

9

@ppeltje schreef:
Wendyver schreef:

Maar dat doe je dus wel... Alleen heb je hem tussentijds in de vriezer gehad...  :think:

Als je iets in de vriezer zet stop je het 'verouderingsproces'. Daardoor is een taart, als je hem er uit haalt,  nog net zo vers als toen je hem er in stopte. Dat is nu juist het voordeel van invriezen. De taart is dan qua tijd misschien wel 3 dagen oud maar niet qua versheid. En daar gaat het nu juist om.

10 Laatst bewerkt door @ppeltje (15-10-2012 12:33)

djehr schreef:
@ppeltje schreef:
Wendyver schreef:

Als je iets in de vriezer zet stop je het 'verouderingsproces'. Daardoor is een taart, als je hem er uit haalt,  nog net zo vers als toen je hem er in stopte. Dat is nu juist het voordeel van invriezen. De taart is dan qua tijd misschien wel 3 dagen oud maar niet qua versheid. En daar gaat het nu juist om.

Ja dat is natuurlijk waar. (Was niet helemaal wakker meer geloof ik... :o  :grr: )

Dat is toch een TAART waard!