1

Onderwerp: Taart bewaren / plastic doos in koelkast

Hoi allemaal,

Ik heb net een taart gemaakt (is al gedecoreerd en al) met een koelkastvulling. Hij moet dus in de koelkast, maar ik heb alleen zo'n plastic xenosdoos. Het liefst had ik de taart in een kartonnen doos gedaan, omdat ik eens gelezen heb dat zo'n plastic doos niet fantastisch is qua zweten enzo, maar die heb ik dus niet. Wat moet ik nu doen, met of zonder dekstel in de koelkast zetten (hij wordt morgenavond pas gegeten) of weten jullie nog andere oplossingen?

2

Re: Taart bewaren / plastic doos in koelkast

Afgedkken met folie en daar een paar kleine luchtgaatjes in doen

3

folie zweet nog erger dan een plastic taartdoos... heb je niemand in de buurt die toevallig een taartdoos kan missen?

4

Ik zat zelf ook al wat te twijfelen over folie eerlijk gezegd  :o dus dat heb ik niet gedaan (maar toch bedankt voor je snelle reactie!). Ik ken helaas niemand met een taartdoos, dus ik heb het nu zo gedaan: de deksel erop in de koelkast, maar wel een beetje half zeg maar, dus dat het vocht weg kan. Hopelijk werkt dat. Ik haal em er zometeen uit, dus ben benieuwd!

5

En, is het goed gegaan?
Ik zou hem de volgende keer gewoon bloot, dus zonder deksel, in de koelkast zetten! Zo zonde, als het zou smelten, terwijl je er heel druk mee geweest bent...

Dat is toch een TAART waard!

6

Ja, het is helemaal goed gegaan! Helemaal geen condens of smelten gelukkig! Zou wel heel zonde zijn idd. Ik heb een ander taartje wel eens zonder deksel in de koelkast gehad idd, maar die had meer condens dan deze (kan ook toeval geweest zijn hoor). Maar even kijken hoe ik het de volgende keer doe. Eigenlijk moet ik gewoon taartdozen kopen, alleen zijn ze hier nauwelijks te krijgen in de buurt (voor een goede prijs) en om het nou helemaal te bestellen...

7

hema verkoopt ze ook gewoon... staat er alleen hema op.

8

kaatjuh schreef:

Helaas werken niet alle Hema's daar aan mee...  :nooo

Dat is toch een TAART waard!

9

@ppeltje schreef:
kaatjuh schreef:

Helaas werken niet alle Hema's daar aan mee...  :nooo

Klopt, en volgens mij worden dit er steeds minder (misschien omdat er steeds meer baksters bij komen  ;) ?)
Ik zet mijn taarten ook meestal bloot in de koelkast. Ik gebruik wel marsepein (is minder gevoelig dan fondant) en heb nu een aparte koelkast  :) 
Ik heb geen pasje maar via mijn man kan ik wel aan een pasje komen (vind het alleen wel een gedoe en ben niet zo vragerig  :o ). De prijs van de dozen in een groothandel scheelt veel met een webshop. Misschien kun je een oproep via V&A om het samen met iemand te doen?

10

ik pak mijn taarten altijd in met plastic kadopapier, van dat bloemen plastic, en dan in de koelkast, heb nog nooit last gehad van een smeltende taart  ;)

11

gewoon lekker in hun blootje hoor, vinden taarten errug fijn :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl