Onderwerp: [FEEDBACK] eerste keer boetseren
Mijn eerste keer boetseren werd Scoop. Veel geleerd en voor de eerste keer best tevreden.
Iemand tips?

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » [FEEDBACK] eerste keer boetseren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn eerste keer boetseren werd Scoop. Veel geleerd en voor de eerste keer best tevreden.
Iemand tips?

Petje af hoor, dat doe ik je niet na!!! De ontvanger zal hier wel super blij mee zijn geweest!
Goed gelukt hoor, dat beloofd nog veel!
Bedankt voor jullie reacties.
Petje af hoor, dat doe ik je niet na!!! De ontvanger zal hier wel super blij mee zijn geweest!
Mama was blij, het kleine mannetje kennende wil hij er gelijk mee gaan spelen. Alles wat wielen heeft is favotiet...
Wauw, voor het eerst geboetseerd?
Erg knap gedaan 
Die ziet er goed uit!! Vind boetseren erg knap. 
super!
en heel knap geboetseerd zeg 
Als dit je eerste boetseersel is dan belooft het heel wat voor wat nog gaat komen. Mooi gedaan!
Bedankt voor jullie positieve reacties! Ben ik erg blij mee...
Hoi,
hoe heb jij scoop geboetseerd? ik vind hem erg mooi. zou het graag maken voor de verjaardag van mijn zoontje. had jij iets van een how to? heb je ook gumpaste gebruikt?
Hoi,
hoe heb jij scoop geboetseerd? ik vind hem erg mooi. zou het graag maken voor de verjaardag van mijn zoontje. had jij iets van een how to? heb je ook gumpaste gebruikt?
Dankje voor het compliment!
Ik had geen how to. Ik ben erg exact ingesteld (lerares wiskunde) en heb voor mezelf er een soort bouwpakket van gemaakt. Zo heb ik het opgebouwd:
- balk als basis.
- de zwarte delen van de wielen
- gele delen op de wielen. Ik heb steeds 4 gelijke balletjes gemaakt en daarna plat gedrukt zodat de stukjes voor de 4 wielen gelijk zijn.
- spatborden achter, rechthoeken klein randje omgevouwen waaraan je het aan de basis kan vast maken eventueel eerst laten drogen.
- rechthoek voor de bumper, van wiel tot wiel
- blokjes tussen de wielen
- "slangetjes" voor het stukje van de voorste graver omhoog, schuin afgesneden.
- lange stangen van de voorste graver, passend maken op het kleine stangetje. Deze laten drogen.
- cirkels met hoekje eruit voor de voorste graver
- rechthoek aan de cirkels, gelijk schuin afwerken en streepjes zetten. Met het uitsteek cirkeltje ertussen laten drogen.
- uitlaat laten drogen en later vast gezet met een smal rechthoekje.
- mond, streepjes heb ik met stift erop getekend
-oogjes
- zwarte buizen voor de cabine
- geel vierkant dak
- zwaai lamp
- 2 buizen achtergraver, aan elkaar gezet door een klein stukje slang er dwars tussen wat aan 1 kant wat plat is gedrukt.
- 2 cirkel waar een klein stukje vanaf is.
- rechthoek om de cirkels heen voor de achtergraver.
- de bovenste buis zo afsnijden dat het past op de graver, de graver vast zetten aan het dak.
- om de gravers goed en mooier aan de buizen te maken een slangetje om de buis heen draaien.
Ik heb fondant gebruikt en er niets door gedaan. Wel goed laten drogen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is als je nog vragen hebt dan laat je het maar weten. Succes!
KNAP GEDAAN
doe ik je niet na ben beginnende taartenmaken hopelijk gaat mij ooit ook zoiets moois lukken
gr trien
whahaha dank voor je reactie. laat mijn wiskundeleraar me nu net (heel, heel lang geleden) op de havo drie zoenen hebben gegeven omdat ik dat vak had laten vallen!!! Met de woorden..... meissie ik was zo blij toen ik hoorde dat je zeven vakken had en dit kon laten vallen!!! je kunt het gewoon echt niet!!!
maar goed dank je wel!!! ik had al naar bouwpakketten gekeken. daar zijn er superveel van op internet ook van graafmachines. maar dat werkt niet voor mij! ik ga het met jou tips proberen! heel erg bedankt!
whahaha dank voor je reactie. laat mijn wiskundeleraar me nu net (heel, heel lang geleden) op de havo drie zoenen hebben gegeven omdat ik dat vak had laten vallen!!! Met de woorden..... meissie ik was zo blij toen ik hoorde dat je zeven vakken had en dit kon laten vallen!!! je kunt het gewoon echt niet!!!
maar goed dank je wel!!! ik had al naar bouwpakketten gekeken. daar zijn er superveel van op internet ook van graafmachines. maar dat werkt niet voor mij! ik ga het met jou tips proberen! heel erg bedankt!
Haha je vraagt maar als je er niet uitkomt 
Heel knap gedaan. 
knap hoor. Ik wil ook wel gaan boetseren, maar "durf" nog niet. Lijkt me zó moeilijk.
Nou je mag zeker tevreden zijn als dit de eerste keer is. Dat belooft nog wat voor de toekomst!
Waar wiskunde al niet goed voor is!!Super goed gelukt hoor!
En je wilde een tip
Vooral doorgaan met boetseren hier willen we meer van zien 
Bedankt allemaal!
knap hoor. Ik wil ook wel gaan boetseren, maar "durf" nog niet. Lijkt me zó moeilijk.
Gewoon doen! Begin met iets wat uit simpele vormen bestaat. En neem er een voorbeeld bij. Kijk eens bij wat speelgoed
Een dezer dagen is Bliksem McQueen aan de beurt, hoop dat het net zo goed lukt.
echt superknap gedaan! jij hebt geen feedback nodig 
Knap hoor.
Ik ben ook begonnen met boetseren maar dat is knap lastig, dus petje af.
Je hebt alles opgebouwd uit geometrische vormen
Idd zelfs ons lichaam is opgebouwd uit wiskundige berekeningen.
Alles in verhouding met het getal Pi.
Nu alleennnnnnn dat nog omzetten in een boetseersel

Haha ik laat er geen berekeningen op los hoor. Maar bij poppetjes zijn de vormen toch anders en daar lukt het niet zo goed 
Maar ben wel blij met de complimenten 
Ik heb geen tips, maar ik vind hem wel ontzettend leuk
Haha ik laat er geen berekeningen op los hoor. Maar bij poppetjes zijn de vormen toch anders en daar lukt het niet zo goed
Maar ben wel blij met de complimenten
Mss toch eens rekenen
Alles in verhouding tot Pi, armlengte is zoveel keer Pi enz ( Davinci??? ).
Alles volgens Discovery, zo leer je nog eens wat
Ook mij lukt het niet geweldig 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » [FEEDBACK] eerste keer boetseren