1

Onderwerp: hoe maak ik een spaarvarken taart

voor de verjaardag van me broer wil ik graag een spaarvarken taart maken zoals je die hier wel eens ziet met een gleuf aan de bovenkant voor geld
maar zo erg lang ben ik nog niet bezig zou iemand mij willen uitleggen hoe ik zo`n spaarvarken taart kan maken door middel van een how to ofzo of mag ook gewoon via de mail

gr
miranda

Re: hoe maak ik een spaarvarken taart

Men neme een kom van de gewenste grootte (glas, aardewerk, rvs iig ovenbestendig) men vult vorm met gewenste deeg, afbakken, snijden, vullen, afsmeren, bekleden met roze fondant, neus, staart, oren en gleufje voor geld erop en klaar is knorrie.

Succes!

Groetjes Petra

3

taartjejansen schreef:

Men neme een kom van de gewenste grootte (glas, aardewerk, rvs iig ovenbestendig) men vult vorm met gewenste deeg, afbakken, snijden, vullen, afsmeren, bekleden met roze fondant, neus, staart, oren en gleufje voor geld erop en klaar is knorrie.

Succes!

ja dank je wel maar het gaat mij erom hoe ik die oren neus staart  moet maken dat vindt ik nog moeilijk

4

Voor de oren gebruik je vierkantjes, die steek je voorop(eventueel 1 oortje een beetje ombuigen) en voor de staart gebruik je een sliert die je krult en die steek je achterin.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Neus dikke plak fondant rond uitsteken bijv met steker maar kan ook met glas, 2 diepe deuken maken als neusgaten bijv met bonetool maar kan ook heel goed met bijv achterkant van een lepeltje.

Oren 3 hoek uit dunner roze fondant snijden. In midden van de onderkant stukje insnijden en dit over elkaar heen schuiven zodat het bol gaat staan. Over prop keukenpapier laten drogen om de bole vorm vast te houden. Liefst 24 uur of langer dan blijven ze mooi stevig opstaan.

Staart sliert fondant rond een ronde staaf bijv potlood of pollepel draaien en ook laten drogen.

Op taart bevestigen met beetje water, eetbare lijm of royal icing. Tijdens drogen op de taart vooral oren even ondersteunen zodat ze niet weg kunnen glijden bijv met schone nieuwe sponsjes, keukenpapier, alu folie iod.

Je kunt deze dingen van te voren maken.

Beantwoord dit je vraag beter?

Groetjes Petra

6

taartjejansen schreef:

Neus dikke plak fondant rond uitsteken bijv met steker maar kan ook met glas, 2 diepe deuken maken als neusgaten bijv met bonetool maar kan ook heel goed met bijv achterkant van een lepeltje.

Oren 3 hoek uit dunner roze fondant snijden. In midden van de onderkant stukje insnijden en dit over elkaar heen schuiven zodat het bol gaat staan. Over prop keukenpapier laten drogen om de bole vorm vast te houden. Liefst 24 uur of langer dan blijven ze mooi stevig opstaan.

Staart sliert fondant rond een ronde staaf bijv potlood of pollepel draaien en ook laten drogen.

Op taart bevestigen met beetje water, eetbare lijm of royal icing. Tijdens drogen op de taart vooral oren even ondersteunen zodat ze niet weg kunnen glijden bijv met schone nieuwe sponsjes, keukenpapier, alu folie iod.

Je kunt deze dingen van te voren maken.

Beantwoord dit je vraag beter?

ja dat bedoelde ik super bedankt

7

En misschien kun je zelfs twee halfronde biscuits bakken en tegen elkaar plakken... Dan heb je een rond lijfje (hoef je meteen niet zoveel meer bij te snijden)!

8

ik bak een boltaartje en daarmee maak ik het lijfje