1

Onderwerp: geen tylose

hallo,
ik wil voor het 1e rechtopstaande cijfers maken voor bovenop een taart. het wordt het cijfer 60 van fondant. nu lees ik overal dat je dan tylose er door heen moet doen. is dat zo want ik heb dat momenteel niet in huis. je kan toch ook ipv spaghetti of een cocktailprikker een floral wire er in steken zodat die blijft staan? en dan wel een rietje in de taart steken ivm het het roesten.

alvast bedankt voor de reactie.

2

Re: geen tylose

jawel, je kunt de cijfers versterken.. en het drogen versnellen door hem een uurtje in een oven op 50 graden te leggen met de deur een stukje open..

Maak ze zo ver mogelijk van te voren.. liefst een week..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

bedankt voor de tip!!
het is voor as vrijdag dus ben nu ook met de taart begonnen althans de decoratie.

4

maar ik lees overal dat je dus iets van een cocktail prikker of een rauwe spaghetti er in moet doen ivm het in de taart stekken. moet dat dan voor dat die de oven in gaat? dat verbrandt toch? of hoe maken jullie het anders vast op de taart?
bedankt voor het reageren.

5

Als je de cijfers met fondant maakt en er nu al prikkers oid insteekt heeft het nog 5 dagen om te drogen? Ik leg eigenlijk nooit iets in de oven neer. Heb wel gelezen dat het dan sneller hard wordt, maar of je na het uurtje oven er nog een prikker in krijgt weet ik niet... Het is misschien wel uit te proberen?
Zelf denk ik dat cocktailprikkers bij 50 graden in de oven niet zullen verbranden, denk dat het daarvoor heter moet zijn. Misschien dat iemand anders dat weet?

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...