1

Onderwerp: Mijn allereerste taart(je)....

Buiten het feit om dat:

* ie onwijs scheef staat
* boordevol hobbels en bobbels is
* er vlekken op zijn
* enz enz

ben ik er toch wel beetje trots op!  :D

Ik heb er heel erg veel van geleerd voor de volgende keren!

Ook een bedankje aan Ottolien voor de tips  :thumb:

http://i47.tinypic.com/n1vvwi.jpg

2

Re: Mijn allereerste taart(je)....

Goh, dat is goed gegaan, beter dan ik had gedacht: knap van je! Heel leuke taart geworden.

Tieneke

3

Nou erg leuk hoor!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

4 Laatst bewerkt door Carien (13-10-2012 21:28)

ik ging er 's effe voor zitten, ik zou dus een gedrocht van een taart te zien krijgen :D .......

:think:  :nooo  :nooo

ziet er super uit hoor, met lus nog wel :thumb:

Het enige wat ik niet mooi vind is het zilverfolie eronder, dat leidt zo af van je supertaart :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

:thumb: mooi hoor

6

leuke taart! i vind de kleurencombi errugh mooi!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Mooi hoor! De strik is erg mooi! Leuke details.

Die hobbels. Wellicht proberen de botercreme iets gladder te krijgen. Even in de koelkast en dan bekleden. Smootheren wil ook helpen. Maar goed. Evengoed een erg mooie eerste taart!

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

Ik vind de strik erg mooi geworden :thumb:
En voor je eerste taartje vind ik hem wel goed gelukt, je mag er trots op zijn.
De kleurencombinatie is erg mooi, je zal zien dat je de volgende al strakker krijgt.

9

Eerst en vooral dank jullie wel voor de leuke reacties en complimenten!

En de tips zijn ook goed, ik ga inderdaad de botercreme in de koelkast even zetten de volgende keer, die was inderdaad heel erg zacht. Maar het belangrijkste is dat ik de bisquit anders ga bakken. Ik had de vorm bekleed met bakpapier, maar gewoon erin, dus de bisquit zat boordevol kreukels en frommels natuurlijk. Die zag er eigenlijk he-le-maal niet uit!
Toen ik ging kijken hoeveel beslag ik nodig had en water in de vorm deed liep het water er langs de onderkant door dus ik was bang dat dat met het beslag ook ging gebeuren, vandaar  :grr:
En het aluminiumfolie, ja dat is ook waar, ik heb helemaal geen taartbodem ofzo, dus maar ff een blauwe snijplank bekleed, ik dacht dan blijft ie toch beetje netjes  :D

Ik ga het zeker onthouden voor de volgende keer. Al doende leert men toch  :D

Ik ben benieuwd wat mijn dochter ervan vindt straks. Die is een weekend logeren. En automatisch is volgende week mijn zoontje aan de beurt dus ik ben benieuwd!  :thumb:

10 Laatst bewerkt door Carien (14-10-2012 10:07)

je kunt die plank (of een stuk stevig karton, of MDF, of stuk hout, of...)  bekleden met bijpassend inpakpapier en daar kadofolie omheen doen, ziet het er meteen af uit :)

Het is wel handig dat de botercreme (bc) zacht is met afsmeren. Eerst een laagje op de taart smeren, dan de taart in de koelkast om de bc hard te laten worden en dan nog een laagje bc. Evt eerst met een warm mes het eerste laagje strakker maken. Na 2e laagje de taart weer in de koelkast, na een kwartier weer met warm mes langs de bc en dan istie hartstikke strak hoor  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Wat goed! Ik had de foto gezien met wat je wilde maken en je hebt me echt verbaasd, in positieve zin! :)

12

Hij is hartstikke leuk, en stoer dat je gelijk een strik hebt geprobeerd, het is een hele mooie taart !

Groetjes, Conny