Onderwerp: Tips bij eerste taart graag?
Goede middag lieve creatievelingen,
Na vorige week de allereerste keer cupcakes te hebben gebakken, wil ik me vandaag wagen aan een taart!
Nu heb ik dit nog nooit gedaan, maar er is voor alles een eerste keer nietwaar.
Ik ben van plan de bisquit en de botercreme ook zelf te maken, en deze dan te bekleden met fondant. Nu had ik toch nog een paar vraagjes, ook al heb ik al 2 dagen versleten met lezen lezen en kijken hoe ik het het beste zou aanpakken. Want voor ik begin, wil ik ALLES weten .
De taart is geinspireerd op een juwelendoosje dat ik bij een vriendin van de vuilnisbak heb gered. Ik vond het mooi en wil nu dezelfde taart.
Het is dit:
Uploaded with ImageShack.us
Hier dus de vraagjes:
* Ik heb enkel en alleen een taartvorm rond van 24cm hier liggen, is dit goed of gaat de taart dan te groot/plat lijken?
* belangrijk: de bekleding: doe ik eerst de roze fondant erop en dan de bruine errond ja toch?
*dien ik dan de roze fondant helemaal tot beneden te doen? of tot aan de rand?
* doe ik het relief erin (met zon stippenrollertjesdingetje) voor ik de fondant erop leg of erna?
* kan ik een mooie nette overgang bekomen aan de bovenste rand met roze/bruin zoals het nu is of zal ik iets moeten verzinnen op de rand?
Dit was het voorlopig denk ik. Sorry voor al mijn vraagjes, maar ik wil het ECHT goed doen
En alvast heel erg bedankt voor het lezen!
Groetjes!!!
https://www.facebook.com/pages/The-Craz … 7240123536