1

Onderwerp: 4 laags stapelen met douwels!

Beste bakgenootjes,

Ik ga vrijdag mijn 1e grote opdracht maken, een 4hoog stapeltaart (als ik bakpannen kan vinden ofcourse,zie andere topic)

Nu wil ik stapelen met platic douwels.dit lijkt mij steviger dan de houten of klopt dit nier?
Ik heb een schema van het aantal douwels per taart,maar die schema gaat over de houten. Is er ook een schema over de plastic??

En is het alleen stapelen met douwels genoeg (uiteraard ook taartkarton tussen de taarten). Of kan ik voor de zekerheid nog 'iets' bijdoen?

Hopelijk hebben jullie antwoorden..

Alvast bedankt
Framboosje

2

Re: 4 laags stapelen met douwels!

Ik stapel altijd alleen met dowels en een dubbel taartkarton of een cakeboard ertussen. Er zijn er die een lange dowel door de hele taart heen doen (wel van tevoren de gaten in de kartonnen/board maken) zodat de taart extra stevig staat.

Succes!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Jij durft  ;) . Houten (maiskolf) prikkers is voldoende als je maar cakeboards gebruikt. Dan heb je geen beweging in je taart, met karton heb je meer kans oo zakken/bol worden aan de zijkant. Succes.

Groet, Jolanda

4

maar je moet toch een karton tussen de taarten doen?

5

Heb er niet veel ervaring mee, maar zoals ik begrepen heb gebruik je taartkartons bij 'kleine'  stapeltaarten.

Vooral wanneer je 4 laagsstapeltaarten die zwaar zijn.. zijn taartkartons te 'slap'  en is het beter om cakeboards te gebruiken.

Maar als ik het niet goed heb, dan horen we het wel van anderen

6

je hebt het helemaal goed jufjeA :Y 
Een cakeboard is gewoon een soort dik, stevig karton :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Waar kan ik houten maiskolf prikkers halen? Ik heb miijn bestelling binnen gekregen met de plastic douwels,maar wat een bollen zyn dat! Me taart gaat zeker stuk als ik die erin doe

8

framboosje schreef:

Waar kan ik houten maiskolf prikkers halen? Ik heb miijn bestelling binnen gekregen met de plastic douwels,maar wat een bollen zyn dat! Me taart gaat zeker stuk als ik die erin doe

ja die plastic zijn groot hahaha,ik gebruikt alleen houten dowels en kartonen of die cakeboards bij hoog stappelen en ging goed.

9

Mais kolf prikkers kun je bij makro of sligro halen.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!