1

Onderwerp: monchou , kersen en bastogne hoe in 1 taart?

Ik ga voor de eerste keer een fondanttaart maken. Ik heb alles al voor de biscuit en botercreme.. de taart word geen stapeltaart gewoon 1 hoog dus maar nu wil ik hem wel met twee lagen vullen. En ik wil monchou, kersen en bastogne gebruiken. Ik dacht de onderste laag monchouslagroom met kersenlaagje en de bovenste bastognebotercreme. En ik dacht misschien kersenjam te gebruiken omdat het anders te veel word? Of gewoon de kersen van hak? Wat vinden jullie ervan? Word het dan te veel vulling? Wat zouden jullie doen? Hoe kan ik de drie het beste kwijt in 1 taart??

2

Re: monchou , kersen en bastogne hoe in 1 taart?

Kun je 'm niet in drie lagen vullen dan?

3

Ik ben bang dat ik hem niet goed doorgesneden krijg voor de eerste keer.. het liefst dus 2 lagen.. maar zou de monchou en kersen niet samen kunnen dan in 1 laag?

4

Ik zou eerder de monchou en bastognekruimels in 1 laag doen en als tweede de kersenvlaaivulling of jam. Als je monchou en kersen in 1 laag doet, kan de bovenste schijf taart gaan glijden en dat wil je niet. Bastogne bovenop de monchou houdt de taart wel bij elkaar.

Kun je hier wat mee?

Tieneke

5

Ja dankjewel maar dan zou ik geen botercreme nodig hebben met de bastogne samen? Dan moet ik de bastogne gewoon door de monchou doen? Of geen monchou en wel botercreme doen?

6

Bastogne kan door botercreme of door monchou, het is maar net wat je lekker vindt. Allebei zou ik niet doen, gaat het nog glijden.

Tieneke

7

Kan je niet bastogne fijn kruimelen en dat boven de monchou doen?

8

En... is het nog gelukt???

Tieneke