1

Onderwerp: gum paste niet meer te koop ?

ik had nog een oud pakje van ballina Gum Paste. Maar die is niet meer te gebruiken ( dec 2010) ik kan nergens meer dat spul vinden in de webshops. Heb er wel eens bloemetjes mee gemaakt, super, werd keihard.
Weet iemand waar het nog te koop is, of wil een stukje verkopen. tilburg en regio ?

Ik wil binnenkort een groot cijfer op een taart gaan zetten, van patchwork.
Daarom heb ik het nodig.

Of zou ik het ook met fondant+tylose kunnen maken ?

Ik zag wel iets in de shop waar je dan zelf gumpaste van kan maken, maar heb geen zin om omslachtig te doen ;-)

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: gum paste niet meer te koop ?

gumpaste van wilton  is ook goed te doen hoor

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

3

Ik heb laatst wel gezien bij Ellens Creative Cakes dat die kant en klare flowerpaste verkoopt. Misschien heb je daar iets aan?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

4

Die van Wilton is ook super hoor! Makkelijk te kleuren en wordt ook keihard!

5

maar momenteel nergens te vinden  :(  (nou, zoek eigenlijk een ik-kan-bijna-huilen-icoontje maar vind het niet...)

iemand een gouden tip???

Take a walk on the cake side of life

6

ik vind de gumpaste van satin ice erg fijn

7

malou schreef:

ik vind de gumpaste van satin ice erg fijn

ongetwijfeld ook fijn product, maar ik ben écht op zoek naar Wilton ready-to-use gumpaste dus mocht iemand weten waar ik hem nog kan vinden, ik zou je héél erg dankbaar zijn...

(ik kan Satin Ice niet gebruiken voor mijn projecten, de gumpaste valt me toch net iets té zacht uit...)

8

:think: SatinIce wordt toch ook hartstikke hard? :Y

Maar goed, volgens mij heeft Detaartshop (Apeldoorn) de Wilton nog in voorraad (website doet beetje raar, ze is 'm aan het veranderen volgens mij; anders even bellen 06-47151466).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Carien schreef:

Maar goed, volgens mij heeft Detaartshop (Apeldoorn) de Wilton nog in voorraad (website doet beetje raar, ze is 'm aan het veranderen volgens mij; anders even bellen 06-47151466).

echt wel. Ben het gaan gebruiken ipv wilton, omdat ik een tijdje geleden nergens wilton kon krijgen. Ben er echt heel tevreden over. Gebruik het voor bloemen, cijfers, lussenstrikken etc

10

malou schreef:
Carien schreef:

echt wel. Ben het gaan gebruiken ipv wilton, omdat ik een tijdje geleden nergens wilton kon krijgen. Ben er echt heel tevreden over. Gebruik het voor bloemen, cijfers, lussenstrikken etc

Bij mij brak de tiara die anders nooit breekt, dus riskeer het liever niet, maar ik probeer DeTaartshop alvast, thx!

11

Ik heb het pas nog bij de Bakwinkel in Maasbracht gekocht........ben nu die van Satin Ice aan het uitproberen (vind het al 1 groot voordeel dat het niet zo aan je handen plakt als die van Wilton)

12

de bakwinkel {maasbracht] verkoopt op site ook ready tu use gumpaste van wilton

13

Karin09 schreef:

Ik heb het pas nog bij de Bakwinkel in Maasbracht gekocht........ben nu die van Satin Ice aan het uitproberen (vind het al 1 groot voordeel dat het niet zo aan je handen plakt als die van Wilton)

Dat plakken is inderdaad wel vervelend  :s

14

en die verpakking...  :rolleyes:  Dat doet SI toch beter :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Carien schreef:

en die verpakking...  :rolleyes:  Dat doet SI toch beter :Y

Ook  :Y  :Y

16

vindt si ook beter, in wilton zitten snel harde stukjes in

17

Ook ik vind si fijner werker, is ietsje stugger in het begin maar na wat doorkneden veel fijner en plakt niet zoals wilton wel doet. Ik heb nog geen kapotte boetseersels gehad met dit  goedje ;)

gr lon

Ik vind de gumpaste van SI voornamelijk lekkerder dan Wilton, ook niet onbelangrijk :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/