Onderwerp: kleine sinterklaastaart

mijn sinterklaastaart, deze heeft een tussenlaag van mandarijncreme en als deklaag speculaascreme en als toplaag chocoladefondant en vanille fondant decoratie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » kleine sinterklaastaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

mijn sinterklaastaart, deze heeft een tussenlaag van mandarijncreme en als deklaag speculaascreme en als toplaag chocoladefondant en vanille fondant decoratie
Ben je mooi optijd mee! Leuke sinttaart!
Als de Sint dit ziet, zal hij wel heel erg rap een piet naar Nederland sturen om 'm voor te proeven. Heel erg leuk
Lekker vroeg inderdaad haha maar wel heel leuk en de vulling mmmmmm.
ach ja de kinderen hier hadden het over sinterklaas dat die volgende maand alweer komt en dat de winkels er ook alweer mee vol lagen, of ik dan ook maar een taart wilde maken
Wat een leuke taart! Heb je daarvoor de wilton checkerboard gebruikt? En zo ja, welk recept heb je dan gebruikt? Ik ben nog steeds aan het stoeien met deze bakvorm.
ja heb ik idd gebruikt, ik heb de mix voor biscuit van funcakes gebruikt, en die een kleurtje gegeven, heb het ook al eens met de chocolade biscuit ervan gedaan en de gewone dat zag ook heel leuk uit, en was ook heerlijk alleen mijn zoontje heeft het fototoestel in handen gekregen en de foto's gewist, helaas, is wel even een gedoe maar het resultaat is wel heel leuk
Leuke taart zeg (ik zal niet zeggen dat je er lekker vroeg mee bent, dat heb je nu wel genoeg gehoord). Ik vind je letters echt sinterklaasachtig en dat pakjesrandje goed bedacht. Ik vind het ook leuk dat je de strikjes met icing hebt gespoten.
Tieneke
dit was trouwens de taart van toen, ook met blokjes alleen heb geen foto van de binnenkant
Hij is leuk zeg, mooi strak ook.
Van binnen ziet hij er ook heel mooi uit.
ja heb ik idd gebruikt, ik heb de mix voor biscuit van funcakes gebruikt, en die een kleurtje gegeven, heb het ook al eens met de chocolade biscuit ervan gedaan en de gewone dat zag ook heel leuk uit, en was ook heerlijk alleen mijn zoontje heeft het fototoestel in handen gekregen en de foto's gewist, helaas, is wel even een gedoe maar het resultaat is wel heel leuk
Dan ga ik de volgende keer ook biscuitmix gebruiken. Ik vind deze bakvorm gewoon te leuk om niet te gebruiken maar mijn taarten waren steeds kurkdroog.
Chantal.C schreef:ja heb ik idd gebruikt, ik heb de mix voor biscuit van funcakes gebruikt, en die een kleurtje gegeven, heb het ook al eens met de chocolade biscuit ervan gedaan en de gewone dat zag ook heel leuk uit, en was ook heerlijk alleen mijn zoontje heeft het fototoestel in handen gekregen en de foto's gewist, helaas, is wel even een gedoe maar het resultaat is wel heel leuk
Dan ga ik de volgende keer ook biscuitmix gebruiken. Ik vind deze bakvorm gewoon te leuk om niet te gebruiken maar mijn taarten waren steeds kurkdroog.
Is het een idee om het eens met spongecake te proberen? Daar gaat een klein beetje boter en melk in en dat maakt de cake beter van smaak. Zoek maar eens op cake boss in de recepten of spongecake.
Tieneke
jenlon schreef:Chantal.C schreef:ja heb ik idd gebruikt, ik heb de mix voor biscuit van funcakes gebruikt, en die een kleurtje gegeven, heb het ook al eens met de chocolade biscuit ervan gedaan en de gewone dat zag ook heel leuk uit, en was ook heerlijk alleen mijn zoontje heeft het fototoestel in handen gekregen en de foto's gewist, helaas, is wel even een gedoe maar het resultaat is wel heel leuk
Is het een idee om het eens met spongecake te proberen? Daar gaat een klein beetje boter en melk in en dat maakt de cake beter van smaak. Zoek maar eens op cake boss in de recepten of spongecake.
Tieneke
Dat is ook een idee. Dank je.
Via funcakes op FB kreeg ik trouwens van iemand de tip om olie te gebruiken ipv boter maar ik weet eigenlijk niet of je dat 1 op 1 kunt vervangen.
Chantal.C schreef:ja heb ik idd gebruikt, ik heb de mix voor biscuit van funcakes gebruikt, en die een kleurtje gegeven, heb het ook al eens met de chocolade biscuit ervan gedaan en de gewone dat zag ook heel leuk uit, en was ook heerlijk alleen mijn zoontje heeft het fototoestel in handen gekregen en de foto's gewist, helaas, is wel even een gedoe maar het resultaat is wel heel leuk
ik had dat ook altijd of het kwam niet genoeg omhoog, dus ben ik de mix gaan gebruiken. Met cake wil het ook wel eens helpen om de temperatuur van de oven lager te zetten dat de cake niet openbarst, daardoor droogd hetnnamelijk al in de oven uit,
wel de baktijd aanpassen anders is het nog niet gaar 
Dan ga ik het ook maar weer eens proberen.
Bij mij ligt die bakset ook al 2,5jaar in de kast, nadat het de eerste keer niet gelukt is.
Mooi hoor!!
Vind de sint-piet taart helemaal geweldig!
Vind je Sint taart echt een gaaf taartje heel leuk gedaan....... 
Ik lees net dat je voor het checkerboard het beste de funcakes CUPCAKE mix kunt gebruiken. (staat bij het product in de webshop).
Super schattige taart trouwens, echt geweldig
ik vind hem er heel leuk uit zien, zo vrolijk ook.
Ik sla hem op ter inspiratie als je het goed vind.... 
Leuke taart. Hier kom je echt mee is de Sinterklaassfeer
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » kleine sinterklaastaart