1

Onderwerp: Ervaringen met huismerken marsepein

Hoi hoi,

Ik ben een beginnende hobby bakster :)
Ik zie tegenwoordig overal marsepein opduiken en vraag me af of dit goede zijn. Heb die van de xenos eens geprobeerd maar die vond ik niet fijn. Ik gebruik nu die van funcakes. maar ik vind het zo jammer om telkens verzendkosten te betalen via een webshop.
Hebben jullie ervaring met de marsepeinen van bv Hema, Jumbo, Action??
Of iemand tips waar ik in de omgeving Den bosch/Rosmalen GOED marsepein kan kopen??

2

Re: Ervaringen met huismerken marsepein

Ik gebruik nu de marsepein van zeelandia, ik vind veel beter dan de funcake.

De Deen verkoopt ook marsepein van funcakes.. alleen in beperkte kleuren. Als ik snel marsepein nodig heb, haal ik het bij de Jamin (maar dan ben ik aan reiskosten meer kwijt dan aan verzendkosten).

4

Ik vind die van Zeelandia echt het best. Heb een tijdje funcakes gebruikt, maar dat is echt minder qua smaak en textuur. Ik vind Zeelandia echt het best, maar ja dat is mijn persoonlijke smaak.  Je er goed mee boetseren en het scheurt niet snel.

Ik vind die van de Xenos een regelrecht drama; niet fijn genoeg, plakt aan alle kanten en smaakt is niet echt lekker. Ik heb ook die van de Action eens gekocht. De smaak vind ik prima, maar het plakt echt enorm.

Ik koop wel wit, zwart en rood van Zeelandia. De andere kleuren maak ik zelf. Maar wit, zwart en rood zijn moeilijk om zelf te kleuren. Er zijn webwinkels die de blanke gewoon per kilo verkopen.

Bij Jamin verkopen ze ook fondant per kilo