1

Onderwerp: suikervrije vulling? (of toch met zo weinig mogelijk)? Help??

ik ga volgende week een taart maken voor de verjaardag van mijn 'schoon'vader.
ik weet niet goed wat maken omdat hij gevraagd heeft om zo weinig mogelijk suiker te gebruiken in de vulling+ om te smeren. omdat ik al mmf gebruik...
heeft er iemand misschien een ideetje voor een vulling+ om te smeren met tafelzoetstof of iets zonder of met heel weinig suiker?
groetjes een beginneling
alvast bedankt

Re: suikervrije vulling? (of toch met zo weinig mogelijk)? Help??

Hoi,

In ieder geval dan een taart zonder fondant of marsepein maken.
Je zou een appeltaart kunnen maken met honing in plaats van suiker.
Weet je of hij wel honing mag hebben?

En ook even navragen of hij wel zoetstof mag hebben. Als je googelt  op het web op suikervrije taart kom je best wat recepten tegen.
Hier in ieder geval nog wat tips:
http://www.zelf-taart-bakken.nl/taart-z … uiker.html

En recepten zonder suiker:
http://suikerwijzer.nl/rubrieken/recepten/taart/

3 Laatst bewerkt door SweetTooth (10-10-2012 08:09)

Vind je schoonvader de taarten gewoon te zoet, of mag hij geen suiker? Dat is een groot verschil.

Als hij ze gewoon te zoet vindt, dan kun je kiezen voor een wat frissere vulling met fruit en/of bavarois. Citroen geeft ook altijd een frissere nasmaak dan bijv. caramel of chocola.

En tja, als hij eigenlijk geen suiker mag, dan kun je misschien beter een ander soort taart voor je schoonvader maken....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

SweetTooth schreef:

Vind je schoonvader de taarten gewoon te zoet, of mag hij geen suiker? Dat is een groot verschil.

Als hij ze gewoon te zoet vindt, dan kun je kiezen voor een wat frissere vulling met fruit en/of bavarois. Citroen geeft ook altijd een frissere nasmaak dan bijv. caramel of chocola.

En tja, als hij eigenlijk geen suiker mag, dan kun je misschien beter een ander soort taart voor je schoonvader maken....

Hij mag wel suiker eten hoor, maar ik gebruik meestal chocomouse, slagroom,enz.. als vulling. en hij heeft gevraagd om eens iets anders te gebruiken en ietsjes gezonder :) (omdat hij blijft eten vd taart)  de mmf mocht ik wel gebruiken,want dat mag hij graag. (en mijn zoontje ook,ik denk dat hij ook daarom mmf wilt...)
dat kan ik inderdaad gaan doen (fruit)
bedankt!

5

saskiahuisman schreef:

Hoi,

In ieder geval dan een taart zonder fondant of marsepein maken.
Je zou een appeltaart kunnen maken met honing in plaats van suiker.
Weet je of hij wel honing mag hebben?

En ook even navragen of hij wel zoetstof mag hebben. Als je googelt  op het web op suikervrije taart kom je best wat recepten tegen.
Hier in ieder geval nog wat tips:
http://www.zelf-taart-bakken.nl/taart-z … uiker.html

En recepten zonder suiker:
http://suikerwijzer.nl/rubrieken/recepten/taart/

hij mag wel suiker hebben hoor...
Maar hij wilt gewoon als vulling iets gezonder dan chocomousse,slagroom enz...omdat, als ik taart of cc's maak, hij er iets te veel van eet,naar zijn woorden
bedankt voor de site's!!
daar ben ik zeker iets mee als ik voor mijn grootvader eens een taart ga maken!

6 Laatst bewerkt door Mirjam5 (10-10-2012 12:02)

als hij het graag gezonder wil zou ik iig zeker geen zoetstof gaan gebruiken.
Of je zou stevia kunnen gebruiken

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Probeer eens kwark of idd fruit, lemoncurd, sinasappelcurd, enz.
Gebruik zelf ook vaak vulling met een licht zure smaak om het hele zoete van de fondat wat op te heffen.

Dat is toch een TAART waard!

moederke schreef:
SweetTooth schreef:

Hij mag wel suiker eten hoor, maar ik gebruik meestal chocomouse, slagroom,enz.. als vulling. en hij heeft gevraagd om eens iets anders te gebruiken en ietsjes gezonder :) (omdat hij blijft eten vd taart)  de mmf mocht ik wel gebruiken,want dat mag hij graag. (en mijn zoontje ook,ik denk dat hij ook daarom mmf wilt...)
dat kan ik inderdaad gaan doen (fruit)
bedankt!

Hoi,
Ik gebruik vaak bavarois als vulling, net iets lekkerder en deze heb je in verschillende smaken. Daarnaast is het ook heel goed te combineren met vers fruit (dus gezond).
En bij de botercrememix gebruik ik nooit 100 gram suiker maar 80 gram suiker, zodat het veel minder zoet is. Omdat marsepein en fondant al zoet genoeg is van zichzelf, zorg ik er altijd voor dat de vulling juist niet zoet is. Succes!