1

Onderwerp: 1 laag of 2 lagen

hoi meiden!!

even jullie hulp.

ik ga voor zaterdag een taart maken omdat ik mijn verjaardag nog ging vieren. nu heb ik na heel veel denken besloten dat het een stroopwafelvulling gaat krijgen maar...........

wat zal ik als 2de laag doen. of zeggen jullie geen 2de laag en gewoon lekker dik met stroopwafel vullen???

tot nu toe heb ik steeds een taart gemaakt waarvan 1 luxe vulling en een jam laag die er bij paste maar dat vindt ik dus nu best moeilijk. hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

groetjes Daniela

2

Re: 1 laag of 2 lagen

Als je twee laagjes wilt en maar 1 vulling wilt zo ik twee dunne laagjes doen ipv 1 dikke.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

3

Ik zou niet weten wat voor vulling je erbij zou kunnen doen.
Maar als je het bij die ene vulling houdt  zou ik 2x dun vullen i.p.v. 1x dik, want dan is de smaak beter verdeeld door de taart. Maar dat licht er ook aan hoe hoog je kapsel is.

4

haha ik was aan het typen toen iRoshelle antwoorde :P

5

Haha nou heeft ze het antwoord twee keer!  :lol:

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

je kunt ook twee lagenstroopwafelvulling doen, lekker  :P
of een laag stroopwafel en een laag slagroom. door de slagroom kun je eventueel een karamelsmaak doen, bijv. bebogeen of een smaakstof van lorann of patidess)

7

zeker 2x dun vullen, anders kan je snel een rand door de fondant heen krijgen, snap je wat ik bedoel?

Misschien een laagje dulche de leche erbij? Of banaan? Gaat ook goed met stroopwafel.

Dank jullie wel meiden!!! Heb veel aan jullie antwoordt.
Ik ga dus voor 2 lagen met stroopwafel.

Kunnen jullie mij misschien alleen nog vertellen waar ik evt die dulche de leche vandaan kan halen??

Dank jullie wel

Dank jullie wel meiden!!! Heb veel aan jullie antwoordt.
Ik ga dus voor 2 lagen met stroopwafel.

Kunnen jullie mij misschien alleen nog vertellen waar ik evt die dulche de leche vandaan kan halen??

Dank jullie wel

10

Bij de meeste supermarkten wel, ik heb ze bij de c1000 vandaan gehaald. Staat bij de conimex producten, het is van friesche vlag, en bij ons stond de ddl naast kokosmelk. Kan ook bij de melk/koffiemelkprodukten staan.

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

11

Dulce de leche koop je als gecondenseerde gezoete melk en die kook je dan vervolgens nog in het blik tot ddl.

Staat hier op het forum ergens het precieze recept ivm de kookduur.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)