1

Onderwerp: Ruffles lang soepel houden mogelijk ?

Ik moet voor a.s zondag een princessen/barbietaart maken
Hiervoor heb ik heel veel laagjes ruffles nodig, dit kost heel veel tijd om te maken.
Nu wil ik dus alvast elke dag er een aantal maken en deze pas op het laatst op de taart plakken.
mijn vraag is dus, hoe houd ik die soepel tot zaterdag?
Nu heb ik er een paar in een luchtdichte doos gedaan waar ook een propje vochtig papier bij zit, zou dit werken?

Alvast bedankt voor de tips

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

Re: Ruffles lang soepel houden mogelijk ?

Geen idee of dat werkt, dat kan je even uitproberen en ons laten weten ;)

Anders toch gewoon tijdens het decoreren, het valt wel mee hoor qua tijd. Je kan misschien 1 van je dochters laten helpen met uitsteken ?

I never met a calorie I didn't like....

3 Laatst bewerkt door JPS (08-10-2012 12:19)

Bedankt voor je reactie Taartenprinsesje.

Mijn dochter laten helpen heb ik gisteren geprobeerd maar ze kreeg het niet voor elkaar. Mij lukt het wel maar heb er nog geen routine in dus duurd het allemaal wat langer :lol:  en er gaan nog heel wat ruffles in de barbie jurk.

Ik doe het nu met fondant, zou het met gumpaste misschien makkelijker gaan? Heb nog nooit met gumpaste gewerkt eigenlijk.

Ik zit er ook aan te denken om mijn proef biscuit als mal te gebruiken en de ruffles dan op een dun laagje fondant te plakken, kan ik later die lap inclusief ruffles zo overzetten naar de verse biscuit.

Tja, weinig tijd ,veel werk, perfectionisme en nieuwe technieken combineren is natuurlijk ook wel vragen om problemen. Gelukkig hou ik wel van een uitdaging :D

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

JPS schreef:

Ik zit er ook aan te denken om mijn proef biscuit als mal te gebruiken en de ruffles dan op een dun laagje fondant te plakken, kan ik later die lap inclusief ruffles zo overzetten naar de verse biscuit.

Dat dacht ik ook toen ik je vraag las............ik hoop dat het gaat lukken!  :thumb:

5

Het bewaren in een luchtdicht doosje gaat wel maar dan met iets minder vochtig papier als ik gebruikt had.
De ruffles waren iets te vochtig geworden, een lap plakkerig snot :lol:
De tweede poging met een stuk minder toegevoegd vocht lijkt wel het gewenste resultaat te hebben.

6

Update: uiteindelijk heb ik de vooraf geprepareerde ruffles, of frills zoals ze eigenlijk genoemd moeten worde, niet gebruikt.
Door het oefenen en het gebruik van het juiste gereedschap (keramisch frill stokje) ging het snel genoeg om met verse frills te werken.
Verse zijn toch net iets handelbaarder als de bewaarde.

Het eindresultaat staat hier